سه شنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۶
faen
خانه > کنفرانس هلدینگ

کنفرانس هلدینگ

 

دانلود پرسشنامه

 

مقدمه:

با توجه به رقابت روز افزون و تغییرات سریع محیط اقتصادی، نقش شرکتهای هلدینگ و شرکت های گروه در اثربخشی، هم افزایی و ارزش آفرینی شرکتهای تابعه بیش از پیش نمایان شده است. این شرکتها در تلاش اند تا از طریق تملک شرکت‌های دیگر که عموماً در صنایع مشابه فعالیت می نمایند یک گروه تخصصی را تشکیل داده و به این شکل بتوانند از مزایایی برخوردار شوند که از آن جمله می توان به کاهش ریسک، امکان استفاده از منابع شرکت های هم گروه، امکان به اشتراک گذاشتن توانمندی ها، حمایت مالی از شرکت های زیر مجموعه، افزایش توان رقابتی و تسهیل فعالیت در عرصه ملی و بین المللی اشاره نمود.
در حال حاضر بخش مهمی از اقتصاد کشور توسط هلدینگها و شرکت های گروه اداره می شود و توسعه، توانمندسازی و ارزیابی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر توجه به سیاستهای اقتصادی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری نشان می دهد هلدینگها در تحقق اهداف این سیاستها نیز نقش مهمی بر عهده دارند. لذا در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است پرداختن به “چالش¬ها و راهکارهای راهبری بنگاه¬های بزرگ” ضروری به نظر می رسد. در این راستا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران همچون سال های گذشته با همکاری مراکز دانشگاهی و دستگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی برای برگزاری کنفرانس بین المللی هلدینگ و گروه شرکت ها اقدام نموده است.
هدف اصلی این کنفرانس کمک به توسعه و ترویج بهترین عملکردهاست تا شیوه های بنگاهداری نوین و شیوه های نوین بنگاهداری و مدیریت کارآمد در کشور نهادینه شود. همچنین در جهت تحقق چشم انداز ایران ۱۴۰۴ و اهداف سیاست¬های کلان اقتصادی گام برداشته شود و شاهد بنگاههای توسعه یافته، کسب و کارهای پویا، بنگاههایی مسئولیت پذیر، تولید و سودآوری بیشتر، کاهش وابستگی به نفت و نرخ اشتغال بالاتر باشیم.

فرم ثبت نام:

 

مهلت ارسال فرم پرسشنامه : ۱۵ دی ماه ۱۳۹۶

اهداف عمومی کنفرانس:
۱- شناسایی نقاط قوت و ضعف هلدینگ ها وگروه شرکتها در ایران و دستیابی به روش های کار آمد ایجاد راهبری و مدیریت و نظارت بر هلدینگ ها
۲-بررسی و شناخت شرکتهای هلدینگ از شرکتهای سرمایه گذاری و شرکتهای مادر، شرکتهای بزرگ، مجتمع یا گروه شرکت ها، …
۳- شناسایی ، تحلیل و بررسی قوانین مرتبط با تاسیس فعالیت هلدینگ ها و آشناسازی فعالان عرصه صنعت و اقتصاد با این مفاهیم
۴- ایجاد بستری برای معرفی مطالعات، پژوهش ها و تجارب موفق در زمینه هلدینگها و گروه شرکتها در سطح ملی و بین المللی و ارائه این نمونه ها در قالب مقالات و کارگاههای آموزشی
۵- بررسی ضرورت تحلیل استراتژیک از وضعیت و انتخاب آگاهانه هلدینگ به عنوان یک ساختار عملیاتی.
۶- بررسی موانع قانونی و حقوقی پیش رو در شرکتهای هلدینگ ها
۷- ارائه رهنمودها در راستای تاکید بر لزوم توسعه هلدینگ ها برای دستیابی به رشد و توسعه همه جانبه کشور و توجه بیشتر دولت به نقش و تاثیر هلدینگ ها در بهبود شرایط اقتصادی حال حاضر یا در شرایط لغو تحریمها.

محور کلی کنفرانس: چالش¬ها و راهکارهای راهبری بنگاه¬های بزرگ

محور های عمومی کنفرانس:
الف: نسبت برنامه¬های کلان کشور با هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱. سیاست¬های اقتصاد مقاومتی و هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۲. برنامه ششم توسعه و هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها

ب: راهبری بنگاه در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۳. حاکمیت شرکتی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۴. مسئولیت پذیری اجتماعی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۵. روش¬های تأمین مالی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۶. گزارشگری مالی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۷. مدیریت ریسک در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۸. مدیریت سرمایه‌گذاری در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۹. نظام روابط سرمایه گذاران در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۰. بهره‌وری و تعالی سازمانی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۱. رهبری و رفتار سازمانی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۲. مدیریت سیستم‌ها و فناوری اطلاعات در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۳. مدیریت استراتژیک در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۴. مدیریت منابع انسانی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۵. مسائل حقوقی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۶. مدیریت تکنولوژی، تحقیق و توسعه در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۷. فرهنگ سازمانی و اخلاق سازمانی در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۸. روابط بین¬الملل در هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها
۱۹. روابط هلدینگ¬ها و گروه شرکت¬ها با شرکت¬های کوچک و متوسط
۲۰. چالش¬های ادغام و تملیک شرکت¬ها و راهکارهای اهتمام به هلدینگ

ساختار اجرائی کنفرانس:

به منظور اجرای موثر کنفرانس ارکان کنفرانس طرح ریزی و به مرحله اجرا درآمده است این ارکان عبارتند از :

۱) دبیرخانه کنفرانس:
خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران کلیه عملیات اجرائی کنفرانس را بر عهده دارد. دبیرخانه کنفرانس نیز در صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران مستقر است و وظیفه هماهنگی بین ارکان و تنظیم جلسات بخشهای مختلف و کمک به کمیته اجرائی جهت پیشرفت امور اجرائی را بر عهده خواهد داشت.

۲) شورای سیاستگذاری:
این شورا متشکل از نمایندگان سه قوه، بخش خصوصی، اساتید دانشگاه، مدیران هلدینگ¬ها و مشاوران مدیریت بوده و وظیفه تعریف اهداف و سیاستهای ناظر بر این کنفرانس و اطمینان از تحقق آنها را بر عهده دارد.

۳) کمیته علمی:
کمیته علمی متشکل از صاحبنظران حوزه هلدینگ و از بین اساتید دانشگاه، مشاوران، مدیران هلدینگ ها و … تشکیل میشود. این کمیته وظیفه طرح ریزی علمی کنفرانس و تعیین چارچوب علمی سخنرانی ها و کارگاه ها و داوری مقالات را بر عهده دارد.

۴) کمیته ارزیابی و رتبه بندی هلدینگ های برتر کشور
این کمیته متشکل از کارشناسان، مشاوران و صاحبنظرانی است که با مباحث حقوقی، قانونی، مالی و مدیریتی مربوط به هلدینگ ها و گروه شرکت ها آشنایی دارند و بر اساس مبانی ارزیابی و رتبه بندی که در سایت کنفرانس در دسترس می باشد به ارزیابی و رتبه بندی هلدینگ ها گروه شرکتها می پردازند. در ارزیابی و رتبه بندی هلدینگ ها و گروه ها انتخاب بهترینها و برترین ها بیش از انتخاب بزرگترین ها و سودآورترین ها اهمیت دارد و یکی از اهداف اصلی کنفرانس کمک به توسعه و ترویج بهترین عملکردهاست، لذا این کمیته هر ساله بیش از پیش از شاخص های کیفی بهره می برد.

۵)کمیته اجرائی:
کمیته اجرائی زیر نظر دبیرخانه تشکیل و وظیفه طرح ریزی عملیات اجرائی کنفرانس و تأمین کلیه زیرساختها را برای هر چه بهتر برگزار شدن کنفرانس بر عهده دارد.

معرفی هلدینگ ها و گروه های برتر
با توجه به اینکه در قوانین و ادبیات اقتصادی کشور تعریف و تفکیک دقیقی در خصوص هلدینگ ها، شرکت های مادر و گروه شرکت ها صورت نگرفته است، شرکت های برتر این کنفرانس در سه بخش زیر معرفی خواهند شد:
 هلدینگ پیشرو: شامل هلدینگ¬ها مطابق با تعاریف موجود در قوانین کشور از جمله بند ۲۲ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار و دستورالعمل های مربوطه
 گروه پیشرو: شامل شرکت¬هایی که به صورت گروه های صنعتی، معدنی، خدماتی و اقتصادی فعالیت میکنند ولی در تعریف هلدینگ قرار نمی گیرند.
 گروه کارآمد اقتصادی: شامل شرکت¬هایی که در دسته شرکت¬های هلدینگ و گروه¬های پیشرو قرار
نمی¬گیرند ولی به دلیل مدیریت موفق شرکت¬های زیر مجموعه و پرتفوی خود قابل تقدیر هستند. همچنین شرکت هایی که تصمیم دارند ساختار شرکت های هلدینگ را پیاده سازی کنند.

“فراخوان ارسال مقاله”

ارسال مقالات:
مقالات می بایست در راستای محورهای کنفرانس ارسال گردد. در صورت پیشنهاد موضوعات جدید، دبیرخانه از پیشنهاد پژوهشگران استقبال می کند.

    تاریخ ارسال مقالات: ۱۵ دی ماه ۹۶

تذکر مهم : مقالاتی که مطابق با الگوی زیر تهیه نشده باشند در مجموعه مقالات و لوح فشرده قرار نخواهند گرفت.
۱.    مقاله به زبان فارسی و یا انگلیسی نوشته شود و از نظر املایی و نگارشی به دقت تصحیح گردد و فایل مقاله باید به صورت word در پنل کاربری بارگذاری شود.
۲.    مقاله کامل باید روی کاغذ A4 و حداکثر در ۲۰ صفحه به صورت یک ستونی تهیه شود.
۳.     فاصله خطوط از یکدیگر single باشد. بین عنوان هر بند و اولین سطر آن یک سطر و بین انتهای هر بند و شروع بند دیگر دو سطر فاصله باشد.
۴.     فاصله متن از لبه کاغذ از چپ و راست ۲.۵ و ازپایین ۳ سانتیمتر و فاصله متن از لبه بالای کاغذ در صفحه اول ۸ سانتیمتر و در صفحات دیگر ۳ سانتیمتر باشد.
۵.     مقاله باید شامل موارد زیر باشد:
    الف: عنوان مقاله حداکثر در ده کلمه
     نام نویسنده یا نویسندگان
    سمت و سازمان متبوع
    ایمیل
    حداکثر ۶ کلمه به عنوان کلید واژه
    چکیده ای که گویای مسئله مورد بحث، سوابق تحقیق، کاربرد و نتیجه باشد (حداکثر ۲۰۰ کلمه).
    مقدمه‌ای که گویای مساله مورد بحث، سوابق تحقیق، کاربرد و نتیجه باشد.
    شرح مقاله و روش تحقیق به‌طوری که برای محقق بعدی قابل بازسازی باشد.
    بند نتیجه که گویای مزایا و محدودیت‌ها و کاربردهای تحقیق باشد.
    فهرست مراجع و ماخذ

۶.     منابع در پایان بر حسب الفبایی و به صورت زیر ارائه شوند.
الف. کتاب: نام‌خانوادگی، نام نویسنده. (تاریخ). عنوان، محل انتشار، ناشر.
ب. مجله: نام‌خانوادگی، نام نویسنده. (تاریخ). عنوان مقاله، نام مجله، جلد، شماره، و صفحات شروع تا پایانی.
۷.     منابع در داخل متن، با ذکر نام و تاریخ و در صورت لزوم شماره صفحه به صورت (نام نویسنده، سال، شماره صفحه) ارایه گردد.

۸.    دستورالعمل تایپ
قلم‌های مورد استفاده برای بخش‌های مختلف مقاله:

بخش مقاله    قلم انگلیسی    قلم فارسی
عنوان مقاله    Times New Roman 16 Bold    BMitra سیاه ۱۶ در وسط سطر
نام نویسنده، نویسندگان    Times New Roman 11 Bold    BMitra سیاه ۱۲ در وسط سطر
سمت و سازمان متبوع    Times New Roman 11 Bold    BMitra 12 در وسط سط
E-mail    Times New Roman 11 Bold    Times New Roman 11 Bold
واژه‌های کلیدی    Times New Roman 11    BMitra سیاه ۱۲
عنوان بندها    Times New Roman 12 Bold    BMitra سیاه ۱۳
زیر نویس‌ها، جداول، نمودارها، عکس‌ها    Times New Roman 10 Bold    BMitra سیاه ۱۱
متن داخل جداول    Times New Roman 10    BMitra معمولی ۱۱
فرمول‌ها و کلمات انگلیسی    Times New Roman 11    Times New Roman 11
متن مقاله    Times New Roman11    BMitra معمولی ۱۲
شماره صفحه    Times New Roman 11    BMitra معمولی ۱۲

نکته: از قلم‌های ایتالیک و یا قلم‌های همراه با خط استفاده نشود.

 

{"slides_column":"17","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"500","loop":"true","rtl":"true","speed":"3000","center_mode":"true"}