بزرگ‌ترین کارخانه خصوصی تولید فولاد ایران افتتاح شد/ تولید 5درصد کل فولاد کشور در زنجان

  1. خانه
  2. اخبار
  3. بزرگ‌ترین کارخانه خصوصی تولید فولاد ایران افتتاح شد/ تولید 5درصد کل فولاد کشور در زنجان

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به افتتاح پنج طرح مهم استان توسط رئیس‌جمهور به معرفی کارخانه‌های مربوطه پرداخت.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجانبا اشاره به افتتاح پنج پروژه توسط رئیس جمهور در استان، اظهار داشت: این پروژه‌ها که شامل کارخانه البرز ناب آرش در شهرستان ابهر، نورد فولادکاران افق در شهرستان ابهر، سپهر پلاستیک زنجان، اطلس جین در صائین‌قلعه و جهان نمو سلطانیه است از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان بسیار حائز اهمیت هستند.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری و میزان اشتغالزایی تصریح کرد: میزان ارزش سرمایه‌گذاری انجام‌شده در مجموع 70هزار میلیارد ریال است که این پنج پروژه زمینه اشتغال یک‌هزار و 838 نفر را ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص کارخانه اطلس جین عنوان کرد: این کارخانه با هدف تولید انواع نخ، انواع پارچه، پوشاک‌های جین و کتان فعالیت می‌کند، میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه 10هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی 600 نفر با ظرفیت تولید 50 میلیون مترمربع است همچنین این مجموعه از مدرن‌ترین سازه‌ها و ماشین‌آلات بهره‌مند است.

وی در ادامه در خصوص کارخانه فولاد البرز ناب آرش افزود: با افتتاح کارخانه ذوب این شرکت به‌میزان یک‌میلیون تن و در آینده نزدیک با افتتاح کارخانه نورد آن به‌میزان 600 هزار تن در سال به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌جات خصوصی تولید فولاد در سطح ملی محسوب خواهد شد که حدود 5 درصد تولید کل فولاد کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

فغفوری خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری طرح 45هزار میلیارد ریال، نوع سرمایه‌گذاری 40 درصد داخلی و 60 درصد سرمایه‌گذاری خارجی، میزان اشتغالزایی 700 نفر مستقیم، 500 نفر رانندگان حمل محصول و 5 هزار نفر غیرمستقیم است.

وی با اشاره به شرکت جهان نمو اذعان کرد: طرح تولید کنسانتره سنگ آهن این شرکت، به‌دلیل پیوند دادن چرخه فرآوری سنگ آهن با محصولات تکمیلی همچون گندله و آهن اسفنجی و دیگر محصولات فولادی از اهمیتی بسزا برخوردار است و در شرایط موجود از خروج ارز در سطح کلان ملی، جلوگیری و نیز با کیفیت بسیار بالای این محصول استراتژیک، قابلیت ایجاد درآمد ارزی را با توجه به صادرات محصولات تکمیلی برای کشور فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر این اساس ظرفیت تولید سالانه این مجموعه 250 هزار تن و قابل افزایش تا یک‌میلیون تن است تعداد اشتغال 150 نفر و میزان سرمایه‌گذاری نیز 2هزار و 500 میلیارد ریال است.

فهرست