انعقاد ۸۵ قرارداد همکاری میان صنعت و دانشگاه‌ها

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. انعقاد ۸۵ قرارداد همکاری میان صنعت و دانشگاه‌ها

دبیر انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن از انعقاد ۸۵ قرارداد همکاری میان واحدهای صنعتی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

علی معصومی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره ه برگزاری چهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: این نمایشگاه همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری به انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن واگذار شده است، ادامه داد: در این دوره برنامه‌ریزی‌هایی برای معرفی نیازهای فناوری بخش‌های صنعتی انجام شد که بر این اساس هر کدام از بخش‌های صنعتی نیازهای فناورانه خود را در طی مدت برگزاری نمایشگاه ارائه دادند تا زمینه لازم برای رفع این نیازها و حل مشکلات صنعت فراهم شود.

به گفته وی در این دوره از نمایشگاه ۷۰ واحد صنعتی حضور داشتند و نیازمندی‌ها و توانمندی‌های خود را عرضه کردند.

معصومی از امضای قراردادهای همکاری در این نمایشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: در مدت ۴ روز برگزاری این نمایشگاه ۸۵ قرارداد همکاری به امضا رسید.

دبیر انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن حجم این قراردادها را ۷۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این قراردادها میان بخش‌های صنعتی با دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.

معصومی همچنین از امضای ۴ قرارداد میان بخش‌های صنعتی خبر داد و اظهار کرد: از میان ۸۵ قرارداد همکاری، ۴ قرارداد میان صنایع مختلف به منظور رفع نیازمندی‌ها به امضا رسید.

وی همچنین به همکاری این انجمن با صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و در این باره توضیح داد: به منظور حمایت از تولیدات داخلی همکاری‌هایی را با صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از خریداران تولیدات داخلی آغاز کردیم.

معصومی با تاکید بر اینکه قرار است در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسانیم، خاطرنشان کرد: بر اساس این همکاری قرار است این صندوق تسهیلات خود را به خریداران با رویکرد رفع نیازهای صنعت در داخل پرداخت کند.

به گفته وی، با این اقدامات علاوه بر آنکه تسهیلات به خریداران فناوری‌های داخلی پرداخت خواهد شد، برای محصولات شرکت‌های تولیدکننده فناوری نیز بازار تضمین شده‌ای فراهم خواهد شد.

فهرست