تلاش وزارت صنعت بر کاهش نوسان در بخشنامه ها/ سپردن کارها به مردم راهبرد ملی است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تلاش وزارت صنعت بر کاهش نوسان در بخشنامه ها/ سپردن کارها به مردم راهبرد ملی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:
تلاش وزارت صنعت بر کاهش نوسان در بخشنامه ها/ سپردن کارها به مردم راهبرد ملی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر صادرات کالای باکیفیت ایرانی، گفت: نتیجه صادرات کالای بی کیفیت، بسته شدن دریچه صادرات است و عرضه این کالاها در داخل نیز باعث افزایش قاچاق می شود.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه، با بیان اینکه هر یک میلیارد دلار صادرات حداقل 50 هزار شغل جدید ایجاد می کند، گفت: کار برای صادرات را مقدس ببینیم، میلیاردها تومان برای تولید سرمایه گذاری شده است و تولید مازاد داریم، در این بین هر فرد در هر جایگاهی باید برای موفقیت در این امر تلاش کند.

او با اشاره به درخواست صنعتگران برای تسهیل امور گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در کرمانشاه وجود دارد، پذیرفتنی نیست که بیشترین نرخ بیکاری را داشته باشد، در این میان اگر مشکلی وجود دارد همه در آن سهیم هستیم و باید برای رفع آن تلاش کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حمایت از تولید و صادرات محدودیتی نداریم، افزود: صادرکنندگان اگر منافع شخصی را هم در نظر می گیرند، به کیفیت کالا توجه کنند، همانطور که در آسیای میانه تجربه موفقی در این رابطه داریم.

او اضافه کرد: در حوزه صنایع بسته بندی نیاز به کار داریم و در پروژه های اقتصاد مقاومتی نیز در این رابطه مصوبه داریم.

رحمانی با بیان اینکه شرکت های بزرگ همچنان خودشان علاقه مند به صادرات است، گفت: این درحالی است که بازاریابی و برندسازی امر کاملا تخصصی است، همچنین نتیجه صادرات کالای بی کیفیت، بسته شدن دریچه صادرات و عرضه این کالا ها در داخل نیز باز کردن دریچه قاچاق است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حوزه بخشنامه سعی بر کاهش نوسان است، افزود: درباره انتقاداتی که تولیدکنندگان درباره ورود ارز حاصل از صادرات دارند، باید توجه کرد که این ارز برای خود تولید استفاده می شود.

او با اشاره به ضرورت سپردن امور به بخش خصوصی، اضافه کرد: هدف مقام معظم رهبری در ابلاغ اصل 44 سپردن کارها به مردم است و راهبرد ملی ما نیز همین است.

رحمانی افزود: درباره کارت های بازرگانی باید سخت گیری شود و این کارت باید به کسی داده شود که بازرگان باشد، اگر آنچه در این باره اعلام کردیم اجرایی نشود، تغییرات لازم را اعمال می کنیم.

او خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات فعال هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

فهرست