دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با غلات نیوز: کنفرانس Iran Grain، فضایی برای تبادل اطلاعات مرتبط با غلات در دنیا و ایران

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با غلات نیوز: کنفرانس Iran Grain، فضایی برای تبادل اطلاعات مرتبط با غلات در دنیا و ایران

عضو هیأت مدیره کنفرانس بین‌المللی Iran Grain با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنفرانس، فراهم نمودن فضایی به منظور گرد هم آوردن همه ذی‌نفعان حوزه غلات در دنیاست تا از این طریق یک ارتباط بین‌المللی نهادینه شود و بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را از آنچه در کره زمین در حوزه غلات وجود دارد، داشته باشیم، گفت: کنفرانس Iran Grain فضایی برای تبادل اطلاعات مرتبط با غلات در دنیا و ایران خواهد بود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد: باتوجه به اینکه کشور ایران وزن جمعیتی بزرگی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید و نیز میزان مصرف غلات در کشور ما بیش از سایر نقاط دنیاست (حدود ۱۳ میلیون تن مصرف گندم و حدود ۱۰ میلیون تن مصرف ذرت، جو، برنج و دانه‌های روغنی داریم)، یکی از کشورهای بزرگ در موضوع مصرف و تولید غلات به شمار میآییم و تجار و بازرگانان ایرانی باید دانش و آگاهی درستی از موضوعات مرتبط با غلات، چه از لحاظ تکنیکال و چه از لحاظ شناخت بازارهای بین‌المللی داشته باشند.
مرتضوی ادامه داد: لذا درصدد فراهم آوردن محیطی برآمدیم تا تبادل دانش و اطلاعات میان تولیدکنندگان و تجار ایرانی و خارجی به وجود آید و ما بتوانیم سطح نفوذمان را در شرکت‌های مهم و بزرگی که در دنیا به تجارت غلات می‌پردازند، توسعه داده و نیز محیط‌های جدیدی را برای تامین نیازهای کشورمان فراهم سازیم و همچنین اینکه از لحاظ دانش و تکنیک، از کمک‌های بین‌المللی برای توسعه کشت غلات در کشور استفاده کنیم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مسلما کمبود معلومات در میان کسانی که به تازگی وارد حوزه غلات می‌شوند، ممکن است آن‌ها را دچار اشتباهاتی فاحش کند و زیان‌ها و خسارات مالی را به دنبال داشته باشد. اگر شناخت درستی از میزان تولید، ذخیره‌سازی و میزان مایحتاج غلات نداشته باشیم، ممکن است با اشتباه کردن در فصل خرید و با وارد نشدن به‌موقع به بازار، میلیاردها دلار به کشور خسارت وارد نماییم.
لذا پیش‌زمینه تصمیمات درست در حوزه غلات، چه در حوزه تجارت چه در حوزه زراعت و چه توسعه علوم مرتبط با غلات، داشتن آگاهی است و این آگاهی می‌تواند در راستای یک هم‌افزایی میان دست‌اندرکاران حوزه غلات به وجود آید.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران با تاکید بر اینکه بازار غلات ایران بازار بزرگی برای تولیدکنندگان و تجار خارجی این حوزه به شمار می‌آید، تصریح کرد: امیدواریم Iran Grain بتواند زمینه‌ای را فراهم سازد تا یک سازماندهی درست در حوزه ارتباط بین‌المللی غلات صورت گیرد و نیز از طریق زیرساخت علمی و بنیادی که در Iran Grain به وجود می‌آید، بتوانیم در این زمینه موفقیت‌هایی حاصل نماییم.

فهرست