سفارتخانه‌ها، خانه تجار و صادرکنندگان/توافقنامه تجارت ترجیحی با کشورهای D8 امضا می‌شود

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. سفارتخانه‌ها، خانه تجار و صادرکنندگان/توافقنامه تجارت ترجیحی با کشورهای D8 امضا می‌شود

غلامرضا انصاری، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام آمادگی نسبت به تامین مکان‌هایی خارج از سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دنیا برای استقرار نمایندگان تام الاختیار تجاری ایران، گفت: با توجه به قواعدی که اداره سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در دنیا دارد، امکان استقرار این نمایندگان در سفارتخانه‌ها وجود ندارد، اما این آمادگی اعلام می‌شود تا در مکان‌هایی خارج از سفارتخانه‌ها برای استقرار این نمایندگان نهایت همکاری به عمل آید.

وی با بیان اینکه سفارتخانه خانه تجار و بازرگانان ایران و با اغوش باز مسائل صادرکنندگان را می پذیرند افزود: پیشنهاد ما این است که نظر به ضرورت توجه به توسعه صادرات کشور، سال آینده به عنوان سال «رونق صادرات» نامگذاری شود تا بتوان با یک پشتوانه قوی‌تر نسبت به حمایت از صادرات کشور گام برداریم. این در حالی است که باید زمینه امضای توافق‌نامه های تجارت ترجیحی و در گام بعدی تجارت آزاد را هم با سایر کشورهای دنیا فراهم کرد.

انصاری با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت کشورهای عضو اکو و گروه D8 گفت: امیدواریم بتوانیم در اجلاس گروه D8 که اواخر فروردین ماه سال 99 برگزار می‌شود، توافق نامه تجارت ترجیحی با کشورهای عضو این گروه مهم را به امضا برسانیم.

انصاری با تاکید بر اینکه عملکرد سفرای کشور باید در قالب فاکتورهای مرتبط با توسعه صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای دنیا مورد ارزیابی واقع شود، افزود: عملکرد سفرای کشور باید بر اساس میزان کمک به توسعه صادرات کالاهای ایرانی سنجیده شود.

فهرست