پنجمین محموله شکر خام وارد بندر شهید رجایی شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. پنجمین محموله شکر خام وارد بندر شهید رجایی شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 کشور با اشاره به ورود یک محموله 27 هزار تنی شکر خام به بندر شهید رجایی، گفت: این پنجمین محموله شکر خام در دو ماه گذشته بود که وارد بندر شهید رجایی شده است.

به گزارش ایرنا، مسعود دشوارگر سه شنبه شب با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به اهمیت سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی، محموله یاد شده پس از تخلیه در کمترین زمان ممکن و با انجام حداقل تشریفات گمرگی ترخیص می شود.
وی افزود: این محموله پس از ترخیص به کارخانه های تصفیه شکر در هشت استان کشور ارسال و محصول نهایی با قیمتی کمتر از قیمت بازار و به صورت یارانه‌ ای به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
به گزارش ایرنا،کمبود شکر در هفته های گذشته درحالی بازار کشور را تحت تاثیر خود قرار داد که برخی کارشناسان علت آن را کاهش تولید، تاخیر در واردات، احتکار توسط سودجویان، افزایش حجم ذخیره سازی صنایع وابسته به شکر و حتی صادرات آن بیان کردند.
طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار که مربوط به سال گذشته است، قیمت هرکیلوگرم شکر سفید در کارخانه 30هزار ریال ، شکر فله برای مصرف‌کننده 34 هزار ریال ، شکر بسته‌بندی 900 گرمی 40 هزار ریال و شکر بسته‌بندی یک کیلوگرمی 440 هزار ریال تعیین شده، اما در هفته‌های گذشته قیمت شکر در چندین مرحله افزایش یافت و به بیش از 10 هزارتومان رسید که بیانگر افزایش قیمت بسیار فراتر از نرخ های مصوب سال گذشته است.
بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری و دروازه طلایی اقتصاد ایران در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

فهرست