اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر تأسیس شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر تأسیس شد

تهران- ایرنا- مدیرکل کشورهای عربی – آفریقایی معاونت بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با برگزاری مجمع موسس در اتاق ایران تاسیس شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «شهرام خاصی پور» در نشست مجمع موسس اتاق مشترک ایران و قطر، با اشاره به سوابق روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه میان ایران و قطر، حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در 9 ماهه گذشته را بیش از 200 میلیون دلار ذکر کرد.
وی افزود: هرچند این میزان نسبت به سال گذشته رشد داشته است، ولی به هیچ وجه متناسب با ظرفیت های موجود و همچنبن زمینه های تازه بوجود آمده برای توسعه همکاری های اقتصادی میان ایران و قطر نیست.
خاصی پور استقبال فعالان اقتصادی از جلسه مجمع موسس اتاق ایران و قطر را نشانه علاقه‌مندی آنها به تقویت همکاری مشترک اقتصادی دو طرف دانست.
در این نشست، محمدرضا قمی به ریاست مجمع انتخاب شد و اساسنامه اتاق های مشترک بازرگانی مورد تصویب اعضا قرار گرفت و انتخابات اعضای هیات مدیره این اتاق برگزار شد.
بر اساس آرای اخذشده در انتخابات هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر، خورشید گزدرازی، محمد آیت اللهی موسوی، عدنان موسی پور، حمیدرضا ذوالانوار، محمد علی دیده روشن، امیر شهریاری، علیرضا آرحیمی، علی غوابش، میلد ملک پور به عنوان اعضای اصلی و عبدالخالق سالمی و سید علی رضوی به عنوان اعضای علی البدل هیأت مدیره انتخاب شدند.
علیرضا فرهنگجو و رضا نعمت اللهی نیز به ترتیب، منتخب بازرس اصلی و علی البدل این اتاق مشترک شدند.
به گزارش ایرنا، نیمه ‌خرداد امسال بود که با قطع روابط دیپلماتیک ائتلاف عربی به رهبری عربستان با قطر، دروازه‌های بازار این کشور به روی صادرکنندگان کشورهای منطقه بویژه ایران و ترکیه باز شد؛ زیرا قطر سالیانه نزدیک به سه میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد که پیش از محاصره اقتصادی، یک‌سوم آن را بطور مستقیم از طریق عربستان و امارات تامین می‌کرد.
آذر ماه گذشته چند بانک ایرانی اقدام به ایجاد روابط کارگزاری با بانک های قطری کردند تا زمینه برای توسعه مراودات تجاری دو کشور فراهم شود.

فهرست