نامه سرگشاده به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص انتخاب مدیران شایسته جوان

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. نامه سرگشاده به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص انتخاب مدیران شایسته جوان

به نام خدا
(( حمایت از کالا ی ایرانی ))
جناب آقای دکتر رضا رحمانی
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت
با سلام و احترام
ضمن عرض تبریک مجدد حضور آن مقام و وزارت حساس زیر بنائی صنعت، معدن و تجارت، این تشکل به واسطه وظایف ذاتی، مانند تمامی تشکل های مردم نهاد وظیفه خود میداند که پیشنهاداتی را در خصوص انتصابات مدیریتی آتی خدمت حضرتعالی تقدیم مینماید.
سازمان های زیر مجموعه وزارت صمت نیازمندی های روحی تازه و انرژی نو برای تغییر در رکودی است که دگر بیانگر صنایع، معادن و بازرگانی کشور شده است و این روح تازه با انتصابات تکراری و سیاسی محقق نخواهد شد.
بخش معدن کشور که بخش قابل توجهی از GDP را تامین میکند و صدها هزار نفر به صورت مرتبط و غیر مرتبط با آن در ارتباطند نیازمند نوعی هم اندیشی و همگرائی بین تشکل های خصوصی و سازمان های دولتی و دانشگاهی است.
در این میان سازمان زمین شناسی کشور قاعده ای کاملاً متفاوت از دیگر سازمان های زیر مجموعه وزارت صمت است و با توجه به دارا بودن بخش پژوهشگاهی در کنار بخش های عملیاتی نیازمند حلقه ای قدرتمند برای پیوند و ایجاد ارتباط مستقیم بین صنعتگران، معدنکاران، پژوهشگران و دانشگاهیان می باشد.

در کنار صدها متخصص زمین شناسی و اکتشافی در سازمان زمین شناسی ده ها استاد نمونه دانشگاهی در ترکیب این سازمان حضور دارند و ترکیبی از عملیات اجرائی و پژوهشی در این سازمان میدرخشد. نیاز به حضور مدیر اجرائی و دانشگاهی که توانایی ایجاد ارتباط بین بخش های دولتی و خصوصی و پژوهشگاهی را دارا میباشد، به چشم میخورد و فردی که بدون در نظر گرفتن چهره سیاسی میتواند شالوده اکتشافات معدنی را برای سرمایه گذاری آتی پایه گذاری نموده و توان لازم را برای تغییر رویکرد سازمان ایجاد و اجرا نماید.
با نگاهی به سیاست کلان کشور در بخش معدن ابلاغی توسط مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام به خوبی نقش جایگاه و سازمان زمین شناسی در ارتقاء اقتصاد کشور قابل تامل و توجه است.
از همین رو استدعا دارد با گماردن فردی جوان، اجرائی، عملیاتی، پر انرژی، دانشگاهی و پژوهشی، راه را برای نیل به اهداف نظام اقتصادی ایران در سازمان زمین شناسی هموار نمایید.
بدین وسیله جناب آقای دکتر شهرام شریعتی جهت استفاده در سازمان زمین شناسی و بررسی رزومه ایشان به حضورتان معرفی میگردد.
قبلاً از بذل توجه حضرتعالی کمال سپاس و تشکر را دارد.
.
با احترام مجدد
سید علی صدری

فهرست