اجرای درست طرح جامع اشتغال زایی خواهد كرد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. اجرای درست طرح جامع اشتغال زایی خواهد كرد

رئیس هیات امنای خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران در گفت وگو با فولادنیوز، اجرای طرح جامع فولادی را منجر به توسعه صنعت فولاد در كشور عنوان كرد و افزود: ‌در صورتی كه طرح جامع فولادی به درستی در كشور اجرایی شود و مطالعات دقیق و درستی بر روی اجرای آن صورت بگیرد می تواند اشتغالزایی گسترده ای را به همراه داشته باشد.

علی صدری، با بیان این كه طی سال های گذشته طرح جامع فولادی به درستی اجرایی نشده است افزود: اگر طرح های جامع فولادی در كشور به درستی اجرایی می شد ما اكنون شاهد معضلات گسترده در این بخش از صنعت نبودیم.

به گفته وی، در حال حاضر یكی از چالش های اصلی به اجرای طرح جامع بازمی گردد به این معضل كه مطالعات كارشناسی و اولیه به روی طرحهای جامع به درستی صورت نمی گیرد.

صدری در ادامه یكی از مشكلات اصلی صنعت فولاد كشور را، تصمیمات غیرکارشناسی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک تفکری وجود دارد مبنی بر اینکه در کنار معادن سنگ آهن، کارخانه فولاد احداث شود، البته متاسفانه این تفکر تا حدودی عملی نیز شده است. همین اقدام بحران اساسی آب را در مناطق مرکزی ایجاد کرده است که متاسفانه از همان نگاه های غیر كارشناسی ناشی می شود.

رئیس هیات امنای خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران، با بیان اینکه در صنعت فولاد به رغم وجود نقشه راه، برخی فشارها تصمیمات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: طرح جامع فولاد در اوایل دهه ۸۰ نوشته شد که کار ارزنده‌ای بود، این طرح در سال ۹۲ بازنگری شد و قطعا بار دیگر باید بازنگری و به روزرسانی شود. اینکه ما باید نقشه راه برای نوع تولیدات، مکان یابی و مانند اینها داشته باشیم کاملا درست است و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ارگان‌های مرتبط با این موضوع باید برای رسیدن به این نقشه و اجرای آن اصرار داشته باشند اما باید قبول کنیم که حتی اگر نقشه راه هم داشته باشیم برخی از فشارهایی که وجود دارد، می تواند به راحتی تصمیمات کارشناسی را تحت تاثیر قرار دهد

فهرست