رئیس هیئت مدیره خانه صنعت جوانان در گفت‌وگو با ایلنا: توان صادرات کشور در شرایط کنونی بیش از این نیست/ واقعی شدن نرخ ارز به حل مشکلات بانکی و تجاری با دنیا نیاز دارد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. رئیس هیئت مدیره خانه صنعت جوانان در گفت‌وگو با ایلنا: توان صادرات کشور در شرایط کنونی بیش از این نیست/ واقعی شدن نرخ ارز به حل مشکلات بانکی و تجاری با دنیا نیاز دارد

رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن جوانان گفت: به دلیل مشکلاتی که در داخل کشور داریم فکر نکنم بتوانیم صادرات خود را بیش از این افزایش دهیم. امروز صادرکنندگان و تولیدکنندگان دغدغه تغییر ناگهانی قوانین و تغییر ناگهانی مناسبات به کشورهای همسایه را دارند، نرخ سود بانکی و مشکلات بیمه و مالیات هم باعث شده که توان صادرکننده گرفته شود.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن جوانان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص قیمت ارز و واقعی شدن نرخ آن گفت: واقعی شدن نرخ ارز در شرایط فعلی کشور به صلاح نمی‌دانم و باعث ضربه خوردن اقتصاد کشور می‌شود. زمانی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که در حوزه مراودات تجاری و بانکی با دنیا مشکل نداشته باشیم.

رضا امیدوار تجریشی ادامه داد: اما قطعا اصل این طرح یعنی تک‌نرخی شدن ارز، درست است و باید صورت بگیرد. در هیچ کجای دنیا نرخ ارز دونرخی نیست. باید دولت همت کند و شعار دادن را کنار بگذارد و تصمیم بگیرد که ارز را تک‌نرخی کند تا بنگاه‌دار تکلیف خود را با مصرف‌کننده بداند.

وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و به برنامه 1404 برسیم باید ثبات در اقتصاد داشته باشیم. نمی‌توانیم در منطقه به رتبه نخست دست پیدا کنیم مگر اینکه ثبات قوانین و ثبات در نرخ ارز داشته باشیم.

رضا امیدوار تجریشی در خصوص وضعیت کنونی صادرات کشور گفت: به دلیل مشکلاتی که در داخل کشور داریم فکر نکنم بتوانیم صادرات خود را بیش از این افزایش دهیم. امروز صادرکنندگان و تولیدکنندگان دغدغه تغییر ناگهانی قوانین و تغییر ناگهانی مناسبات به کشورهای همسایه را دارند، نرخ سود بانکی و مشکلات بیمه و مالیات هم باعث شده که توان صادرکننده گرفته شود.

فهرست