پيام رييس خانه صنعت معدن تجارت جوانان ايران در خصوص حمايت كالاي ايراني در سال جديد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. پيام رييس خانه صنعت معدن تجارت جوانان ايران در خصوص حمايت كالاي ايراني در سال جديد

چند سال اخیر، نام‌گذاري هر سال توسط مقام معظم رهبري با تاكيد بر اقتصاد مقاومتي و توانمندسازی داخلي همراه بوده است و امسال نيز شاهد حمايت قاطع ايشان از عرصه توليد بوده‌ايم.
حال با اين اوصاف بايد در بزنگاه تاريخي از اين فرصت به نحو احسنت بهره‌برداری کرد. در اين بين بايد نكاتي از كلام معظم له نيز آويزه گوش کرده و همواره به مسئولين يادآوري کرد.
١- توليد
٢- كيفيت
٣-صادرات
٤-جوانان
توليد كالاي ايراني كه توانايي آن به صورت بهينه در داخل موجود است و نيازهاي داخلي را نيز به نحو احسنت برآورده مي‌کند.
البته نكته حائز اهميت كه بايد توجه ويژه تمامي توليدكنندگان و مسئولين را به خود جلب کند، برندسازي قوي در عرصه داخلي و خارجي است چراکه كالاي باكيفيت را نمي‌توان بدون معرفي و برندسازي جهانی به بازارهاي مختلف معرفي کرد زيرا اين روزها در جنگ اقتصادي مولفه اول برند و ايجاد علاقه در بين خريداران است.
همان طور كه ايشان طی سخنراني روز اول عيد خود در حرم مطهر امام رضا(ع) فرمودند که كيفيت كالا باید توسط توليدكنندگان مدنظر قرارگيرد و به‌ غير از تكاليف شرعي راه توليد با كيفيت را نيز باید در مسير صحيح انداخت چراکه توليدكننده به دنبال جلب رضايت مشتريان خود و جذب بيشتر بازار است اما در اين حين ريل‌گذاري مسير در جهت توليد با كيفيت توسط دولت و حاكميت صورت مي‌گيرد.
در واقع با هموارسازي و كم كردن دغدغه توليدكننده از درگيري‌هاي روزانه اعم از مواد اوليه و ماشين‌آلات، كم كردن قوانين ضد توليد و بروكراسي اداري و مبارزه با فساد، مي‌تواند در اين راه گام برداشت که در این راستا نقش قوه قانون‌گذار در تسهيل این امور بسيار حائز اهميت است و با بازنگري در قوانين مي‌تواند، سدهایی که در میان راه توسعه وجود دارد، برداشته شود.
در اين بين يكي از مهمترين راه‌هاي توسعه اقتصادي صادرات محصولات غيرنفتي و توليدي است که با توجه به همسايگي با ١٥ كشور دنيا و قرارگيري در شاه راه مواصلاتي منطقه و كريدور شرق و غرب كه مي‌توان همان راه ابرايشم نامید، صادرات تولیدات داخلی را به نحو احسنت انجام داد. در این میان، صادرات محصولات توليدي و خدماتي بايد در اهم مراوادات بين‌المللي قرار گيرد که در اينجا نقش مهم سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه بسيار مشهود است.
رفع موانع صادرات اعم از ایجاد قوانين يك شبه و رژيم سياسي با همسايگان برای رسیدن به این هدف بزرگ بسيار مهم است که وزارت امور خارجه با كمك سفارت‌هاي ايران در ديگر كشورها و الويت قرار دادن تبادلات تجاري و كمك به تجار ايراني در اين مسير می‌تواند گام مثبتی بردارد و همچنین سازمان توسعه تجارت با همكاري وزارت امورخارجه در جهت پررنگ‌تر كردن رايزن‌هاي اقتصادي خود در بازارهاي هدف مي‌تواند، كمك شايان توجهی به تولید داخلی کند.
همچنین بايد تاكيد داشت، محصولاتي كه به صورت خام يا با كمترين پردازش توليد صادر ميگردد با سرمايه‌گذاري مشترك بين‌المللي تبدیل به محصولاتی با ارزش افزوده بالا شده تا ارزآوري بيشتر داشته باشد.
نکته مهم دیگر حضور جوانان در عرصه اقتصادی کشور است چراکه جوانان نيروهاي پيشران پيشرفت كشور هستند. همان طور كه جوانان نقش بسزايي در پيروزي انقلاب داشته‌اند و با حضور خود در جبهه‌هاي حق عليه باطل جان خود را در راه ميهن فدا كردند، نسل جوان اكنون نيز در جبهه اقتصادي وعلمي پيشران بوده و توانایی ساختن ایرانی مستقل تر را دارد.
اما بايد به اين نكته تاكيد کرد كه دولتمردان به شايستگي از جوانان بهره برداری کنند و اين نيروهاي تازه نفس و با جهانبيني وسيع و آگاه از علوم روز دنيا را در تمامي مقاطع به درستی به کارگیرند.
در این راستا، دولت نيز می‌تواند با جوان‌سازي خود و استفاده از افکار و خلاقیت‌ها و استعدادهای آنها در وهله اول گام مثبتی بردارد و در كنار استفاده از جوانان متخصص و متعهد از تشكل‌هاي اقتصادي مانند خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ايران و اتاق‌هاي بازرگاني و انجمن جوانان نيز بهره برداری کند.
جوانان فعال بخش صنعت و معدن مدافعان ايران اسلامي هستند كه با كمي حمايت ميتوانند نام ايران را با توليدات و صادرات كالاي ايراني به آن سوي مرزها ببرند و با ايجاد اشتغال مولد گامي مبثت در راستاي مدينه فاضله بردارند.
لازم به ذکر است که نبايد از جوان و نام جوانان تنها بهره سياسي برد بلكه بايد نسل جوان دهه ٦٠-٧٠ و آينده را مديران شايسته‌اي ايران امروز و فردا دانست.

فهرست