برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای توسعه ارتباط با صنعت

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای توسعه ارتباط با صنعت

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه ارتباط با صنعت، گفت: ما در این راستا راهبرد “درهای باز دانشگاه” را در نظرگرفته‌ایم و برای اجرای کامل آن باید انعطاف لازم را داشته باشیم.‌

به گزارش ایسنا، دکتر احمد معتمدی در نشست هم اندیشی صاحب نظران ارتباط دانشگاه با صنعت با اشاره به اقدامات این دانشگاه در زمینه ارتباط با صنعت، افزود: با ایجاد برج فناوری در کنار دانشگاه، به جوانان کارآفرین فرصت داده شد تا با وصل شدن به بدنه دانشگاه بتوانند با صنعت نیز ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه این روش الگوی موفقی برای ارتباط دانشگاه با صنعت به شمار می‌رود، اظهار کرد: این مسیری است که بسیاری از دانشگاه‌های قدیمی و بزرگ طی می‌کنند.

معتمدی ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک را از دیگر اقدامات این دانشگاه در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: نمونه آن مرکز تحقیقاتی مشترک با برخی از بانک‌ها است؛ چرا که نظام بانکداری کشور به این نتیجه رسیده است که وقتی بانکداری و اقتصاد دیجیتال به کشور وارد شود، غافلگیر نشود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به درخواست‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه برای ارجاع پروژه‌های پژوهشی از سوی صنعت به دانشگاه، خاطر نشان کرد: این در حالی است که بخش صنعت پروژه پژوهشی ندارد و ما باید ساختار دانشگاه را به گونه‌ای تغییر دهیم که صنعت نیازمندی‌های خود را به ما ارائه دهد و ما از آنها پروژه تحقیقاتی تعریف کنیم.

معتمدی با اشاره به تجربه این دانشگاه در زمینه همکاری با وزارت نفت، یادآور شد: در این همکاری مطالعات ازدیاد برداشت میدان نفتی “دارخوین” به این دانشگاه واگذار شد که این میدان نفتی دارای چاه‌های نفت زیادی است و در دنیا چنین پروژه‌هایی به دانشگاه‌ها واگذار نمی‌شود و بیشتر در قالب پروژه‌های مشاوره‌ایی اجرایی می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: ما برای اجرای مناسب این طرح اقدام به تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بخش خصوصی، شرکت‌های خارجی و دستگاه‌های اجرایی کردیم.

وی همچنین به همکاری با شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: طی قراردادی که میان ما و این شرکت منعقد شد با همکاری دانشگاه ماستریخت هلند برای ۵۰ نفر از مدیران این شرکت دوره MBA در مخابرات برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزاری دوره مشترک با اتاق بازرگانی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای ارتباط دانشگاه و صنعت نام برد و افزود: در این راستا در نظر داریم تا پردیس مدیریت و مهندسی صنایع را تبدیل به Business schools کنیم.

معتمدی همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه زنجیره تأمین را از دیگر اقدامات این دانشگاه ذکر کرد و ادامه داد: “درهای باز دانشگاه” از جمله راهبردهای این دانشگاه به شمار می‌رود و برای اجرای کامل آن نیاز داریم تا در جهت رفع نیازمندی‌های جامعه انعطاف لازم را داشته باشیم.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دنبال ارتقای سطح زندگی مردم است

دکتر حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر نیز در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه گفت‌وگو با صنایع مختلف برای توسعه فعالیت‌های این بخش است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر رویکرد و برنامه‌های خود را به سمت ایجاد دانشگاه نسل سوم و چهارم تعریف کرده که در این راستا به دنبال توسعه فناوری، ارتباط مؤثر با صنایع، پاسخگویی به رفع نیازهای صنعت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: برای دستیابی به دانشگاه نسل سوم و چهارم برخی رویه‌های پژوهشی و آموزشی در دانشگاه نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

حسینی تودشکی گفت: اولویت دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفع نیازهای کشور و ارتقای سطح و کیفیت زندگی مردم است.

وی عنوان کرد: در این راستا اقدام به برگزاری جلساتی با مدیران صنایع مختلف کردیم تا بر این اساس صنعت نیازهای خود را به دانشگاه اعلام کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در این جلسات به دنبال اجرای پروژه‌های مشترک، نوآوری و تجاری سازی هستیم.

فهرست