تاکید رییس اتاق بازرگانی بر حل موانع بانکی ایران و فرانسه

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تاکید رییس اتاق بازرگانی بر حل موانع بانکی ایران و فرانسه
رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن اظهار امیدواری برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و فرانسه برای حل موانع و مشکلات نقل و انتقالات مالی و بانکی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی در نشست تجاری مشترک میان فعالان اقتصادی ایران و فرانسه که امروز (سه‌شنبه) با حضور وزرای امور خارجه دو کشور در اتاق ایران برگزار شد، عنوان کرد: باعث خرسندی است که اتاق بازرگانی ایران برای سومین سال متوالی افتخار میزبانی هیات بلندپایه اقتصادی و تجاری فرانسه را به عهده دارد.

وی ادامه داد: ایران و فرانسه دارای روابط دیرینه و مستحکمی هستند که با وجود فراز و نشیب‌های سیاسی همواره جایگاه مثبتی در ارکان عمومی داشته‌اند. متاسفانه این روابط طی‌ دهه‌های اخیر تحت تاثیر عوامل مختلف سیاسی و موضوع هسته‌ای قرار گرفت اما هم‌اکنون با رفع مشکلات هسته‌ای و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه متنوع و گسترده همکاری چشم‌انداز امید بخش در انتظار روابط آتی ایران و فرانسه است.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برخی زمینه‌های جدید همکاری میان دو کشور گفت: در حال حاضر شاهد پیشرفت‌های مثبتی در حوزه‌های کشاورزی، خودروسازی، انرژی و معدن در کشورمان هستیم و امیدواریم با توجه به تحولات پس از برجام این روند تقویت شود.

شافعی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی همواره از همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور حمایت می‌کند. پس از سفر اول و دوم هیات اقتصادی مدف به ایران و همچنین حضور هیات تجاری – اقتصادی ایران در پاریس در معیت رییس جمهور کشورمان، شرکت‌های فرانسوی زیادی در حوزه‌های مختلف به کشورمان سفر و با همتایان ایرانی‌شان مذاکره داشتند که البته این سفرها به تدریج در حال خارج شدن از وضعیت اکتشافی و حرکت به سوی عملیاتی‌ شدن است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر لزوم حل مشکلات نقل و انتقال بانکی به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه روابط تجاری فی‌مابین مورد تاکید است. ارتقای همکاری‌های بانکی و رفع مشکلات موجود مالی و بانکی بین دو کشور شرط اساسی و ضروری توسعه روابط اقتصادی دو کشور است که لازم است در دستور کار دولت‌های دو کشور قرار بگیرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با توجه به تجربه بالا و فناوری پیشرفته صنایع فرانسه شرکت‌های ایرانی و فرانسوی می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله امور زیرساختی، ساخت‌وساز، تولید دارو و تجهیزات پزشکی، حمل‌ونقل، محیط زیست، ارتباطات و … با هم همکاری داشته باشند. همچنین افتتاح دفتر بیزینس فرانس در تهران نیز باعث خرسندی است. این مرکز هماهنگ‌کننده امور تجاری دو طرف بوده و می‌تواند نقش چشم‌گیری در ارتقای سطح روابط دو کشور ایفا کند.

شافعی اظهار امیدواری کرد مناسبات ایران و فرانسه در ابعاد مختلف ارتقا پیدا کند، چرا که به گفته او دو کشور از علایق و منافع مشترک دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی برخوردار هستند.

فهرست