غلامرضا شافعی

تهیه دستور کار ملی کسب و کار توسط اتاق بازرگانی

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. تهیه دستور کار ملی کسب و کار توسط اتاق بازرگانی
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از اقدامات اساسی اتاق بازرگانی در فصل جدید فعالیت در دوران پساتحریم، تهیه دستور کار ملی کسب و کار است تا به وسیله آن دولت برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی و توسعه بخش خصوصی متعهد شود.

به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی در هفدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران که امروز (یکشنبه) برگزار شد در ابتدای صحبت های خود ضمن قدردانی از مشارکت حداکثری هیات نمایندگان در انتخابات ریاست اتاق که ماه گذشته برگزار شد، عنوان کرد: آنچه مسلم است اختلاف نظرها در اتاق کاملا طبیعی است و این نشان از پویایی است. البته اشتراک نظرها به مراتب بیشتر از اختلاف نظرها در اتاق است و در هدف های کلان اکثرا هم نظری و اشتراک دیدگاه قابل مشاهده است.

وی افزود: در شرایط موجود باید تصمیم بگیریم در اتاق تجمیع را به حداکثر افزایش و تقسیم را به حداقل برسانیم. باید قبول کنیم که هر نظر و دیدگاهی دور ریختنی نیست و باید به همه نظرات توجه کرد و تجمیع آن را به روشی مقبول تبدیل کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: باید درهای اتاق به روی همه تشکل های اقتصادی، دانشگاهیان، فعالان اقتصادی و علاقه مندان به تعالی اقتصاد کشور باز باشد. همچنین اخلاق مداری و توجه به منافع ملی نشانه بلوغ بخش خصوصی است آن هم در جمعیتی منتخب که قاعدتا باید الگویی برازنده از بخش خصوصی را ارائه دهند.

اتاق بازرگانی تا اندازه‌ای از حاشیه درآمده است

شافعی با بیان اینکه در سال های اخیر تغییرات زیادی در اتاق بازرگانی ایران به وجود آمده است گفت: اتاق تا اندازه ای از حاشیه در آمده و فراتر از گذشته در خدمت رشد و توسعه اقتصادی است اما برای ورود کامل به متن و گذار از حاشیه نیازمند دو گام جدی است.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: این دو گام اساسی عبارتند از توانمندسازی بخش خصوصی و تاثیرگذاری بر دولت و سیاست سازی ها و سیاست گذاری ها.

وی تصریح کرد: یکی از نقش های اساسی اتاق ایران حضور و مشارکت جدی در تهیه و تدوین سیاست ها و برنامه هایی است که بر رقابت پذیری و محیط کسب و کار اثر بگذارد.

شافعی با اشاره به رشد اقتصادی گفت: رشد اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری است و لازمه سرمایه گذاری امنیت اقتصادی است. متاسفانه دولت ها در ایران با وعده رونق اقتصادی سر کار می آیند اما در عمل رفتاری متفاوت دارند.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مسئولان دولت کنونی هم مرتب از کوچک کردن دولت و کمک به توسعه بخش خصوصی سخن می گویند اما عملا شاهد اتفاق تازه ای نیستیم.

شافعی اضافه کرد: باید پاسخ این پرسش را بیابیم که چگونه می توانیم دولت ها را معتبر سازیم تا به وعده های خویش پایبند باشند. دولت باید بخش خصوصی را به شکل یار و همکار خود ببیند و در مقابل بخش خصوصی اصلاحات و استراتژی مفید اقتصادی را بپذیرد و به اجرا گذارد.

فهرست