محمد رضا نعمت‌زاده

خبر خوب نعمت‌زاده برای استان‌های غیر برخوردار

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. خبر خوب نعمت‌زاده برای استان‌های غیر برخوردار
به گفته وزیر صنعت،معدن و تجارت در برنامه ششم توسعه برای استان‌های غیربرخوردار مواردی از سوی نمایندگان تأمین شده که در کمیسیون تلفیق تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد رضا نعمت‌زاده در همایش اقتصادی – فرهنگی لرستان گفت: در ۱۰تا ۱۲استان کمتر برخوردار جلساتی برگزار شد و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت به عمل آمد که این استان‌ها شامل ایلام، سیستان و بلوچستان و کردستان بودند و در امر آبادانی آنها چنین برنامه‌هایی موثر بود و اطلاعات خوبی از شرایط، مزیت‌ها و امکانات مسئولین گزارش می‌دادند.
وی گفت: تعهد می‌کنیم هر کسی هر کار خوبی در زمینه صنعت، معدن و تجارت بخواهد انجام دهد آنچه در توان داریم مساعدت خواهیم کرد.
وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: در جنگ تحمیلی برق ۱۳۲ولت را از همدان به لرستان و سپس به کرمانشاه و سنندج انتقال دادیم و این در شرایطی بود که این استان‌ها بمباران می‌شدند و این باعث شد چند تن از همکاران ما به شهادت برسند، اما با این وجود برق را به لرستان آورده‌ایم.
نعمت‌زاده گفت: در مناطق کمتر توسعه یافته قانون معافیت مالیاتی حداقل بین پنج و حداکثر تا ۱۳سال قانون بسیار خوبی است که از اول امسال اجرا شده است و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند در امر سرمایه‌گذاری از این مزیت استفاده کنند. مزایایی که در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده از جمله یارانه سود تسهیلات مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران و برای حرکت‌های بیشتر آنان خواهد بود.
وی اضافه کرد: عشق به وطن بزرگ‌ترین سرمایه برای عمران و آبادانی است و امیدوارم روزی برسد که لرستان یا بیکار نداشته باشد یا این مسئله به حداقل برسد.
نعمت زاده با اشاره به پروژه‌هایی که در لرستان وجود دارند، اضافه کرد: پرس‌سازی در خرم‌آباد تجهیز شده و قرار است فعال شود و توسعه یابد. البته آنچه ایجاد شده قبل از وزارت ما بوده است و در دوران ما قطعاً توسعه خواهد یافت.
وی گفت: کارخانه تایرسازی در خرم‌آباد قرار است ۸۰درصد به بخش خصوصی و ۲۰درصد توسط سازمان ایدور با ظرفیت ۵۰هزار تن انجام شود. البته به دنبال یک شریک خارجی در کشور فرانسه بودیم اما چون امروز و فردا می‌کند، فعلاً کار را شروع کردیم تا بعداً بتوانیم از یک شریک خارجی استفاده کنیم.

فهرست