در انتخاب کابینه دوازدهم با بخش خصوصی نیز مشورت شود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در انتخاب کابینه دوازدهم با بخش خصوصی نیز مشورت شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا «مسعود خوانساری» روز سه شنبه در جلسه هیات نمایندگان اتاق ، انتظار بخش خصوصی در باره انتخاب وزیران را رایزنی با این بخش عنوان کرد.
وی افزود: تقسیم کار با بخش خصوصی باید تبدیل به وظایف لاینفک وزیران شود.
خوانساری در ادامه به پیروزی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با کسب 24 میلیون رای اشاره و ضمن تبریک این پیروز ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری با این میزان رای در دوره دوم بهتر عمل کند.
رییس اتاق بازرگانی تهران خواستار تلاش ویژه رئیس جمهور در دور دوم برای تحقق وعده ها بخصوص وعده تقویت حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور شد تا بدین ترتیب شاهد پویایی بیشتر اقتصاد کشور باشیم.
وی خواستار استفاده از ظرفیت ها و توانایی های اتاق های بازرگانی سراسر کشور به خصوص در زمینه صادرات ی شد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران از آمادگی اتاق های بازرگانی برای کمک به ساماندهی طرح های نیمه تمام کشور در صورت تمایل دولت برای تکمیل آنها شد.
خوانساری به تصویب یک فوریت لایحه تفکیک وزارت خانه ها در مجلس اشاره کرد و بر انجام کارکارشناسی دقیق تر و بیشتر در این باره تاکید و از آمادگی اتاق بازرگانی برای ارائه مشاوره خبر داد.
این فعال بخش خصوصی خواستار شتاب نکردن دولت در باره تفکیک شد و گفت: همچنان که ادغام بدون کارشناسی انجام شد نباید اجازه داد این رویه در تفکیک پیگیری شود.
خوانساری با بیان این که ادغام غیر کارشناسی یک سال طول کشید و شاید میلیارد ها ریال هزینه به دنبال داشت، تاکید کرد: تفکیک بدون مطالعه نیز سرنوشت نا معلومی رقم خواهد زد.
این فعال بازرگانی ایران افزود: تفکیک در وهله نخست باید ماموریت ها را مشخص کند زیرا به نظر می آید برخی ماموریت های فعلی مختص بخش خصوصی است و باید به این بخش واگذار شود.

فهرست