ریزش حدود ۱۶ دلاری طلای جهانی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. ریزش حدود ۱۶ دلاری طلای جهانی

طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در شرایطی که بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران، تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی مطمئن را محدود کرد، به روند کاهش معاملات روز گذشته ادامه داد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۴.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۴ درصد سقوط کرده بود که بزرگ‌ترین کاهش قیمت یک روزه در حدود دو ماه و نیم گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۹.۴۰ رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۵.۵۰ دلار یا ۱.۲ درصد سقوط کرده و در ۱۳۳۵.۷۰ دلار بسته شده بود.

به گفته بارناباس گان، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور، در شرایطی که طوفان ایرما به یک طوفان گرمسیری تبدیل شده و اخبار منفی از بخش ژئوپلتیکی شنیده نمی‌شود، طلا روز گذشته شاهد فروش گسترده بود.

بر اساس گزارش رویترز، ایرما که به عنوان یکی از قدرتمندترین طوفان‌های آتلانتیک شناخته شده، روز دوشنبه پس از خساراتی که در فلوریدا به بار آورد به یک طوفان گرمسیری ضعیف‌تر تبدیل شد.

نگرانی‌ها نسبت به کره شمالی نیز پس از این‌که این کشور روز ملی خود را بدون انجام آزمایش‌های موشکی بیشتر برگزار کرد، اندکی تخفیف پیدا کرد. شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌ها علیه کره شمالی را بر سر ششمین و قدرتمندترین آزمایش موشکی که این کشور در سوم سپتامبر انجام داد، تشدید کرد و صادرات منسوجات کره شمالی را ممنوع و واردات نفت خام به این کشور را محدود کرد.

بازارهای سهام آسیا اوایل روز سه‌شنبه به بالاترین حد در ۱۰ سال گذشته صعود کردند و دلار همچنان قوی ماند.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، تصور می‌رود دلار فضای بیشتری برای رشد قیمت دارد و می‌توان پیش بینی کرد که طلا بدون وجود یک عامل حمایت کننده اساسی، به حدود ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ دلار نزول کند.

در این بین ذخایر طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۱۴ درصد افزایش یافت و به ۸۳۵.۶۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۷۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، در ۹۸۵.۰۵ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۳۳ دلار رسید.

فهرست