اکبر ترکان

نشست هم اندیشی بازرگانان ایران و افغان با حضور ترکان برگزار می شود

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. نشست هم اندیشی بازرگانان ایران و افغان با حضور ترکان برگزار می شود
کابل – ایرنا – نشست هم اندیشی بازرگانان ایران و افغان شامگاه دوشنبه با حضور «اکبر ترکان» مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران در کابل پایتخت افغانستان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست 100 تن از بازرگانان افغان و 50 تن از بازرگانان ایرانی، انتظارات و خواسته های خود را برای گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور و رونق بخشیدن به بندر تزانزیتی چابهار با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، «همایون رسا» وزیر تجارت و صنایع افغانستان و «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل مطرح خواهند کرد.
ابتدای امسال موافقت نامه سه جانبه ایجاد دالان بین المللی از طریق بندر ترانزیتی چابهار واقع در سواحل مکران ایران با حضور سران کشورهای ایران، افغانستان و هند در تهران به امضاء رسید.
افغانستان در خشکی محصور است و استفاده از بندر ترانزیتی چابهار دسترسی این کشور را به آبهای آزاد بین المللی میسر می سازد و هند نیز به دلیل رقابت دیرینه با پاکستان، قصد دارد تا اموال بازرگانی خود را از این بندر به افغانستان و کشورهای آسیای میانه انتقال دهد.
‘اکبر ترکان’ بامداد فردا (دوشنبه) وارد کابل می شود و علاوه بر حضور در نشست هم اندیشی با بازرگانان ایران و افغان، نمایشگاه اقتصادی ایران در کابل با حضور وی و چند تن از مقام های افغانستان افتتاح خواهد شد.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق کشور در سفر دو روزه خود به کابل قرار است با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت، «همایون رسا» وزیر تجارت و صنایع و «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان دیدار کند.

فهرست