معاون وزیر صنعت: امسال بیش از 130 هزار شغل در شهرک های صنعتی ایجاد می شود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معاون وزیر صنعت: امسال بیش از 130 هزار شغل در شهرک های صنعتی ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، علی یزدانی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر کرمانشاه در شهرک صنعتی این شهر اظهار داشت: برخلاف آنچه منتقدان مبنی بر تعطیلی بخش اعظم واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی بیان می کنند، امروز در برخی شهرک های صنعتی واحدها در 2 یا سه نوبت مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: سال 95 میزان تعطیلی واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی 20 درصد بود که این آمار امروز به 14.5 درصد کاهش پیدا کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سال گذشته صنعتگران مستقر در شهرک های صنعتی چهار هزار میلیارد ریال مشمول جریمه شده بودند که 90 درصد آن توسط دولت مورد بخشودگی قرار گرفت و براساس تصمیم دولت در سال 96 نیز بخش اعظمی از جریمه های صنعتگران و تولیدکنندگان مشمول بخشودگی خواهند شد.
وی با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی گفت: زمین در 80 درصد شهرک ها و نواحی صنعتی کشور هیچ افزایش قیمتی نداشته و در سال 95 با وجود تمام مشکلات بیش از چهار هزار قرارداد در داخل شهرک های صنعتی منعقد شده است.
یزدانی عنوان کرد: میزان انعقاد این قراردادها در سه ماه نخست امسال هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد رشد نشان می دهد.
وی با انتقاد از تخریب ها علیه مسئولان نظام گفت: براساس گفته شهید بهشتی آبروی نظام به آبروی مسئولان بستگی دارد، اگر تخریبی انجام دهیم تمام ارکان نظام تخریب خواهد شد.
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی یادآور شد: در استان کرمانشاه بیش از هزار واحد صنعتی وجود دارد که در کل استان 24 درصد و در شهرک های صنعتی 34 درصد غیرفعال هستند.

** تا زمانی که نظام بانکی و گمرکی اصلاح نشود نمی توان شاهد تحول در بخش تولید باشیم
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه قوانین دست و پاگیر گشایشی برای تولید کنندگان ندارد و باعث لطمه زدن به بخش تولید شده، گفت: تا زمانی که نظام بانکی و گمرکی اصلاح نشود نمی توان شاهد تحول در بخش تولید کشور باشیم.
عبدالرضا مصری اظهار داشت: تولیدکنندگان ما از جنبه های مختلف قابل مقایسه و رقابت با تولید کنندگان دیگر کشورها نیستند.
وی افزود: تولید کنندگان دیگر کشورها تسهیلات یک تا 2 درصد دریافت می کنند در حالی که تولید کنندگان ما بین 18 تا 28 درصد سود تسهیلات را پرداخت می کنند.
مصری با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری گفت: باید قوانین مزاحم را با کمک مجلس لغو کرد تا موانع تولید برداشته شود و از سویی شرایط را برای ورود کالاهای خارجی دشوار کنیم تا تولید کنندگان داخلی بتوانند فضایی برای رشد پیدا کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اعلام اینکه این استان تا قبل از انقلاب جایگاه پنجم در سرمایه گذاری بانکی را داشت و بیکاری در آن معنی نداشت، گفت: دولت باید برنامه های ویژه ای به منظور از بین بردن بیکاری در کرمانشاه ارائه کند.
وی افزود: مساله اقتصادی اگر پیگیری نشود بحران های اجتماعی، سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت.

فهرست