مدیرعامل رنو پارس: صادرات تولیدات رنو در ایران از سر گرفته می شود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. مدیرعامل رنو پارس: صادرات تولیدات رنو در ایران از سر گرفته می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رامتین اسماعیلی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری در محل این شرکت درباره فعالیت های خود در سال 2017 افزود: این شرکت پیش از تحریم ها پنج هزار و 500 خودرو صادر کرد که در آن زمان عدد قابل توجهی بود.
به گفته این مقام مسئول، اگرچه به دلیل محدودیت ها این روند متوقف شد، اما پارسال همه محصولات را برای کلینیک خودرو (car clinic) به چند کشور از جمله عراق صادر کرده ایم تا پس از بازارسنجی، صادرات را از سر بگیریم.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، صادرات قطعه نیز در دستور کار است که اکنون 2 قطعه برای بررسی به روسیه و آفریقای جنوبی فرستاده شده است؛ همچنین صادرات مواد اولیه نیز در دستور کار است.
اسماعیلی با اشاره به برنامه های رنو برای توسعه قطعه سازی گفت: گزارش های سازمان بازرسی کیفیت، گواهی بر عملکرد ما در زمینه توسعه قطعه سازان است، زیرا بخش عمده کیفیت خودرو وابسته به کیفیت قطعه است.
وی تصریح کرد: ما در همکاری با قطعه سازان توانمند ایرانی توانسته ایم استانداردهای رنو را در ایران پیاده کنیم.
شرکت رنوپارس (جوینت ونچری میان رنو فرانسه، ایران خودرو و سایپا) از سال 2004 در ایران تاسیس شده و از سال 2007 تولید محصولات رنو در ایران را آغاز کرده است.
اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه این شرکت موفق ترین سال خود را در ایران پشت سر گذاشته، خاطرنشان کرد: در سال 2017، این شرکت با تولید بیش از 160 هزار محصول و رشد 48 درصدی، رکورد تولید، فروش محصول و همین طور سهم بازار (11 درصد) را در ایران شکست.
وی تصریح کرد: محصولات این شرکت برای نخستین بار در ایران، در میان سه برند برتر از نظر سهم بازار قرار دارند.
اسماعیلی ادامه داد: در زمینه به روز رسانی محصول، این شرکت موفق شده همه محصولات تولیدی خود را در ایران مجهز به پیشرفته ترین گیربکس دستی (JHQ) در ایران کند و با همکاری تامین کنندگان، رکورد تولید داخلی موتور و گیربکس نیز در سال 2017 شکسته شد.
به گزارش ایرنا، پیش از این «کارلوس گون» مدیرعامل گروه خودروسازی رنو در ایران با اشاره به برنامه های میان مدت این گروه با تاکید بر اهمیت بازار ایران تاکید کرد که رنو ایران را ترک نخواهد کرد و برای این کشور برنامه ریزی بلندمدت و جدی دارد.
به گفته این مقام مسئول فرانسوی، سال گذشته رنو بهترین عملکرد خود را از ابتدای حضور بی وقفه خود در ایران از سال 2004 تجربه کرد و رکورد تولید و فروش را شکست؛ در 9 ماه سال 2017 نیز رکوردهای جدیدی از تولید و فروش به ثبت رسیده است.
مطابق این برنامه 6 ساله، درآمد سالیانه رنو به بیش از 70 میلیارد یورو خواهد رسید و در پایان 6 سال حاشیه عملیاتی این شرکت بیش از هفت درصد خواهد بود.
برپایه این گزارش، رنو پیش بینی کرده که فروش خودرو در پایان این برنامه 6 ساله، به پنج میلیون دستگاه در سال خواهد رسید. گسترش سبد محصولات از جمله خودروهای تجاری سبک، خودروهای برقی و خودروهای خاص منطقه ای، از برنامه های دیگر این شرکت است.

**برنامه ریزی رنو برای ارتقای قطعه سازان داخلی
همچنین اسماعیلی در پاسخ سه سوال خبرنگار ایرنا در باره برنامه های این شرکت برای ارتقای قطعه سازان داخلی، افزود: پروژه های جدیدی در این راستا برای انتقال فناوری های نوین و افزایش سطح کیفی تولیدات و محصولات طراحی شده است.
وی افزود: برای آموزش و ارتقای توانمندی نیروهای ایرانی، تیمی در حال تجهیز است.
اسماعیلی با اشاره به سفر تیمی از قطعه سازان ایرانی به فرانسه برای ارائه توانمندی های آنان، تصریح کرد: شریک فرانسوی خواستار ارتقای کیفی قطعه سازان کشورمان در قالب طراحی پنل قوی و توسعه ای شد.
وی با اشاره به گفته های روزهای گذشته «پاسکال فلتن»، مدیر منطقه ای رنو در ایران، اظهار داشت: این شرکت با کسب نتایج چشمگیر موفق شده در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران (AMI) مقام نخست را در برند رنو کسب کرده و در جهان پس از فرانسه و برزیل سوم شدیم.
اسماعیلی تصریح کرد: با وجود کسب چنین موفقیت هایی، ارتقای توانمندی های ایرانی ها برای تولید باکیفیت تر و همچنین قرار گرفتن در زنجیره تامین رنو در سطح منطقه و جهان امکانپذیر است.
به گزارش ایرنا، پیش از این «منصور معظمی» رئیس هیات عامل ایدرو اظهار کرده بود: اکنون 15 قطعه ساز داخلی داریم که تولیداتشان از قابلیت صادرات برخوردار است و در قرارداد منعقده با رنو مقرر شده شمار آنها یعنی قطعه سازانی که تولیداتشان در سطح استاندارد جهانی باشد، به 60 مورد برسد.

** محصول و پلتفرم جدید با استانداردهای جدید خودرویی
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درخصوص استانداردهای جدید 85 گانه سازمان ملی استاندارد که باید تا ابتدای دی ماه سال آینده اجرایی شوند، تصریح کرد: مطابق این استانداردها، همه محصولات رنوپارس که اکنون در ایران تولید می شوند (از جمله ال 90، ساندرو و غیره)، از خط خارج خواهند شد.
اسماعیلی گفت: در این زمینه به دنبال عرضه پلتفرم جدید برای تولید خودروهای جدید مطابق با این استانداردها هستیم؛ اما همه خودروهای وارداتی رنو از آنجایی که مطابق استانداردهای روز اروپا تولید می شوند، برای تردد در سطح خیابان ها و جاده های ایران مشکلی نخواهند داشت.
وی بیان داشت: در این زمینه با قطعه سازان و تامین کنندگان قطعات مشاوره کرده و قیمت گرفته ایم؛ آنان برای تامین قطعه خودروهای جدیدی که مطابق برنامه جایگزین خودروهای قدیمی می شوند، آمادگی داشته و قیمت هایشان نیز کاملا رقابتی است.
به گزارش ایرنا، اجرای فاز نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از روز نخست دی ماه 1396، تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد را از دستور کار خودروسازان خارج کرد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه به ایرنا گفته بود: بازگشت به خط تولید خودروهایی که قادر به پاس کردن استانداردهای 55گانه این سازمان تا ابتدای زمستان امسال نشده بودند، مستلزم گذراندن استانداردهای 63 گانه تا اول دی ماه 97 است.
«نیره پیروزبخت» تصریح کرد: اما از ابتدای زمستان آینده به بعد پشت سر گذاشتن 85 استاندارد الزامی است و 22 استاندارد دیگر نیز اضافه خواهد شد.

** خودروهای برقی
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در زمینه برنامه های رنو برای تولید خودروهای برقی، اظهار داشت: با بکارگیری متخصصانی از کشور هند، مطالعات فنی لازم برای اجرایی شدن این طرح در کشور انجام شده است.
مدیرعامل رنوپارس تصریح کرد: در صورت فراهم بودن زیرساخت های لازم و تعامل و هماهنگی دستگاه های مربوطه از جمله شهرداری، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه خودروهای برقی رنو در ایران امکانپذیر است.

فهرست