تداوم افزایش قیمت طلای جهانی در هفته جاری

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. تداوم افزایش قیمت طلای جهانی در هفته جاری
در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و تحلیلگران پیش‌بینی کردند روند افزایش قیمت طلا در هفته جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۸ معامله‌گر و تحلیلگر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۳ نفر یا ۷۲ درصد افزایش قیمت، تنها یک نفر یا ۶ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالیکه ۴ نفر یا ۲۲ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۷۵۶ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۴۶۵ نفر یا ۶۲ درصد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین بودند در حالیکه ۲۱۳ نفر یا ۲۸ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند و ۷۸ نفر یا ۱۰ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۶۱ درصد از کارشناسان وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند که پیش بینی کاملا درستی بود. هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با ۱۱.۷۰ دلار یا ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۲۶۸.۱۰ دلار بسته شد و برای کل هفته ۱.۲ درصد رشد قیمت داشت که سومین افزایش هفتگی متوالی بود.

از ابتدای سال۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن نظرسنجی هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۱۲ بار از ۱۹ بار، افزایش قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کردند که درستی پیش بینی آنها را به ۶۳ درصد می‌رساند در حالیکه درستی پیش بینی سرمایه‌گذاران با ۱۱ پیش بینی درست در برابر ۸ پیش بینی اشتباه، ۵۸ درصد بوده است.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: در معاملات اواخر هفته روند افزایشی طلا اندکی قوت گرفت. با توجه به اینکه بازار احتمال افزایش نرخ‌های بهره را در قیمت‌ها لحاظ کرده است، ضعف بیشتر دلار ممکن است از رشد قیمت طلا پشتیبانی کند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ روز جمعه ۰.۲ درصد افزایش یافت و برای کل هفته ۰.۳ درصد افزایش نشان داد، اما از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱.۷ درصد کاهش داشته است. قوی‌تر شدن دلار قیمت طلا را که به این ارز معامله می‌شود تحت فشار قرار می‌دهد.

کن موریسون، تحلیلگر بازار فلزات ارزشمند نیز با اشاره به توانایی اخیر طلا برای افزایش قیمت  با وجود انتظارات بازار برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، پیش بینی کرد طلا افزایش قیمت بیشتری خواهد یافت.

اما کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز به دلیل احتمال بالای افزایش نرخ‌های بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا، نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری بدبین بود.

گزارش نشست مه بانک مرکزی که چهارشنبه منتشر شد، حاکی از این بود که اکثر مقامات بانک مرکزی نسبت به افزایش نرخ‌های بهره در نشست ژوئن مصمم مانده‌اند. بر پایه آمار برنامه دیده‌بان فدرال شرکت CME Group، بازارهای مالی احتمال افزایش نرخ‌های بهره در ماه آینده را ۸۳ درصد برآورد می‌کنند. نرخ‌های بهره بالاتر از دلار پشتیبانی می‌کند و تقاضا برای دارایی‌هایی مانند طلا که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شوند را کاهش می‌دهد. نرخ‌های بهره بالاتر همچنین جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که سوددهی ندارد را کمتر کرده و رقابت این فلز با دارایی‌هایی مانند سهام را دشوار می‌کند.

فهرست