فاطمی امین وارث مشکلات دوره‌های گذشته بوده است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. فاطمی امین وارث مشکلات دوره‌های گذشته بوده است

عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان ایران می‌گوید با توجه به شرایط دشوار اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته، عملکرد وزارت صمت در حوزه‌های مختلف قابل دفاع بوده و اینکه تمام مشکلات را صرفا به یک بخش نسبت بدهیم به دور از واقعیت است.

حسین زاهدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نگاهی به وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ما در مسائل کلانی مثل تورم، رشد تولید، جذب سرمایه گذاری یا بسیاری از دیگر حوزه‌ها با چالش مواجه بوده‌ایم که برای آسیب شناسی آنها باید به سراغ عملکرد تمام دستگاه‌های دولتی و حتی غیر دولتی رفت.

وی با بیان اینکه وزارت صمت در بسیاری از حوزه‌ها، وارث مشکلات در دوره‌های گذشته بوده است، بیان کرد: اینکه ما بدون توجه به واقعیت‌ها، صرفا به دنبال استیضاح وزیر صمت باشیم، بیشتر شبیه پاک کردن صورت مسئله است و نمی توان توقع داشت که تمام مشکلات را فاطمی امین حل کند.

عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان ایران با اشاره به اقدامات مثبتی که در این دوره از وزارت صمت پیگیری شده، تشریح کرد: از به کارگیری نیروهای کارشناس و دانشگاهی گرفته تا تلاش برای ارتباط مستقیم با فعالان اقتصادی و برطرف کردن مشکلات آنها تنها بخشی از اقدامات انجام شده در ماه‌های گذشته است. در کنار آن ما می‌بینیم که حتی در حوزه‌هایی مانند خودرو که بیشترین انتقاد به آنها صورت گرفته نیز عملکرد خوبی در برخی بخش‌ها انجام شده و افزایش تولید خودروسازان نشان دهنده این مسئله است.

زاهدی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی، خود به افزایش مشکلات دامن می‌زند، بیان کرد: اینکه ما توقع داشته باشیم، وزیر فعلی که تجربه خوبی چه پیش از وزارت و چه در ماه‌های گذشته داشته کنار برود، سپس چند ماه وزارتخانه با سرپرست اداره شود که اختیارات وزیر را ندارد و پس از آن وزیر جدید کار خود را آغاز کند و به این ترتیب مشکلات برطرف شوند، قطعا واقعی نیست. همین چند ماه زمان برای جابجایی به معطلی صنعت کشور و فعالان اقتصادی منجر خواهد شد و ما را از اهداف‌مان دور می‌کند.

فهرست