معاون وزیر صنعت: عراق مشکل واردات خودرو از ایران را رفع کند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معاون وزیر صنعت: عراق مشکل واردات خودرو از ایران را رفع کند

به گزارش ایرنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «منصور معظمی» امروز (یکشنبه) در دیدار سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق افزود: انتظار ما از عراق پیگیری جدی تر و فعال تر تفاهمنامه های بین 2 کشور است.
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تبریک آزادسازی موصل گفت: عراق برای ما یک دوست راهبردی است و علاقه مندیم در حوزه های صنعتی، همکاری و سرمایه گذاری کنیم.
معظمی با اشاره به سابقه 60 ساله سازمان مدیریت صنعتی در آموزش و تربیت مدیران، افزود: این سازمان با طراحی دوره های آموزشی برای تربیت و آموزش مدیران عراقی آمادگی دارد.
مدیرعامل ایدرو تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای سرمایه گذاری در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دست پتروشیمی، همچنین صنایع کشتی سازی، خودرو سازی و قطعه سازی و همچنین نوسازی صنایع عراق آمادگی دارد.
وی پیشنهاد کرد با تشکیل کارگروهی از هر 2طرف ایرانی و عراقی، مسائل مختلف همکاری در زمینه های صنعت، تولیدی و سرمایه گذاری بررسی شود.
«محمد شیاع السودانی» سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق، در این نشست گفت: این پیشنهادها را به طور کارشناسانه بررسی می کنیم و برای رفع مشکلات بین ایران و عراق برای همکاری بیشتر و فعال تر می کوشیم.
هیات عراقی شامل سرپرست وزارت صنایع، معاونان، مدیران سازمان های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در سفر به ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، چنندی پیش «صباح زنگنه» مشاور عالی اتاق ایران و عراق تاکید کرد، همه اقوام عراقی به همکاری با بازرگانان و صنعتگران ایرانی مایلند و معتقدند این امر جز با ایجاد یک اقتصاد مشترک و پایدار ایرانی- عراقی در همه مناطق این کشور میسر نمی شود.
چندی پیش رایزن بازرگانی عراق در ایران نیز اعلام کرد: ایران سومین کشور تامین کننده کالاهای مورد نیاز عراق است.
«شاکر رزاق الدعمی» در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: در همکاری اقتصادی و صادرات به عراق جایگاه نخست متعلق به چین و جایگاه دوم مربوط به ترکیه است.
به گفته وی، در سال 2016 ایران از نظر صادرات به عراق جایگاه سوم را داشت که اکنون میزان صدور کالا و خدمات افزایش یافته است.

فهرست