گفتگوی 18:30/ واحدهای صنعتی، چالش ها و راهکارها

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. گفتگوی 18:30/ واحدهای صنعتی، چالش ها و راهکارها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مرتضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با برنامه 18:30 گفت: ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم. تولید کشور دست به گریبان مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی کشور بود. وقتی بودجه های عمرانی کشور را به خاطر اینکه منابع کافی نداریم کاهش می دهیم ريال وقتی هنوز بهره های بانکی قابل رقابت با بانک های دولت نیست و خیلی بالاتر است یا وقتی واحدهای تولیدی مسئول جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده هستند و هیچ کجای دنیا اینگونه نیست، بار این کار بزرگ بر دوش واحد های تولید افتاد و ما هنوز مطالباتی داریم که هنوز پول را دریافت نکرده ایم اما هنوز مالیات بر ارزش افزوده می دهیم، از رکود تورمی در امده ایم اما نه به طور کامل و هنوز با خیل عظیم چک های برگشتی مواجه هستیم و بازار هماهنگ با تولید نیست.

گفتگوی 18:30/ واحدهای صنعتی، چالش ها و راهکارها

وی افزود: ما یکی از کشورهایی هستیم که سونامی قاچاق وجود داشت، اما با پیگیری مقام معظم رهبری و قوه قضائیه قاچاق کاهش یافته اما هنوز هیولایی است که ما 12 تا 13 میلیارد قاچاق داریم.

مرتضوی ادامه داد: ما هنوز در وضعیت اضطرار هستیم و رابطه منطقی و عقلایی بین ما ودستگاههای منابع تامین کننده مالی که بانکهاست وجود ندارد. تولید توانایی پرداخت بهره های سنگین را ندارد. وی گفت: بزرگترین مشکل امنیتی آینده کشور ما بیکاری است بیکاری رفع نمی شود مگر اینکه یک رنسانس و یک انقلاب در تولید اتفاق بیافتد. به انداز کافی تولید مشکل دارد اما باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات تولید رفع شود.

وی گفت : رفع مشکلات شرکت ها نیاز به مدیریت دارد، ضمن اینکه تهران هم از این امر مستثنی نیست و مشکلات خاص خود را دارد. در تهران مسائل زیست محیطی وجود دارد تهران به عنوان ابر شهر که گسترش صنعت در این شهر حالت های استثنایی دارد بنابراین، بانکها نباید فقط به فکر منافع دستگاهی باشند، باید این مورد را در امر واگذاری تسهیلات در نظر بگیرند و به هیچ دستگاهی در واگذاری تسهیلات اغماض نکنند.

وی گفت: تولید کننده به هیچ عنوان توان حل این همه مشکلات را ندارد و حالت اضطرار در تهران ادامه دارد و روحیه جهاد باید همچنان در دستگاه های دولتی و قضایی وجود داشته باشد.

گفتگوی 18:30/ واحدهای صنعتی، چالش ها و راهکارها

فهرست