تأمین ضمانت تسهیلات تا 10 میلیارد و خدمات تا 20 میلیارد برای جوانان کارآفرین

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. تأمین ضمانت تسهیلات تا 10 میلیارد و خدمات تا 20 میلیارد برای جوانان کارآفرین

همزمان با دهه تولید و تجارت با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و خانه صمت جوانان ایران، تأمین ضمانت برای دریافت تسهیلات بانکی و تضمین سرمایه گذاری و تأمین مالی برای صنایع کوچک با محوریت جوانان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، در راستای ایجاد و توسعه همکاری‌های تخصصی تجاری، اقتصادی و حمایتی از جوانان فعال در صنایع کوچک تفاهم نامه مشترک فی مابین خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، به منظور کمک به رشد و جهش تولید در صنایع کوچک با محوریت جوانان و با هدف تضمین سرمایه‌گذاری و تامین مالی با حضور محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و حسین زاهدی رئیس خانه صمت جوانان ایران منعقد گردید.

محمد حسین مقیسه ضمن تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان جوان در صحنه اقتصادی کشور گفت: به همکاری گرفتن سرمایه­های مالی و فکری بخش خصوصی برای رونق اقتصاد ملی از جمله اقدامات ارزشمندی است که امروز در کشور صورت گرفته است. به همت تلاش­های صورت گرفته، امروز شرایط ورود بخش خصوصی به فعالیت­های اقتصادی فراهم و با رفع نارسایی­ها مسیر توسعه هموارتر شده­است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: حضور جوانان در صحنه های اقتصادی قطعا منشأ خیر برکت برای کشور خواهد بود چرا جوانان با نیروی جوانی و انگیزه بالا و نیز با دانش و تخصص خوب می توانند در توسعه اقتصادی کشور نقش ایفا کنند.

مقیسه همچنین از افزایش دو برابری ضمانت های صندوق خبر داد و گفت: به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از 5 به 10 میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از 10 به 20 میلیارد تومان افزایش یافت. وی گفت: افزایش سقف‌ ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معناداری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

گفتنی است صدور انواع ضمانت‌نامه‌های اعتباری و پیمانکاری و حمایت از تامین مالی متقاضیان معرفی شده از سوی خانه صمت جوانان، توسعه کارآفريني، تسهيل، تشويق و حمايت از فعاليت‌هاي دانش‌بنيان و پارك‌هاي علم و فناوري، صنفي و خدماتي با محوریت جوانان و برگزاری رویدادها و دوره‌های آموزشی با موضوع روش‌های تامین مالی، آشنایی با انواع ضمانت‌نامه از مفاد مهم این تفاهم می باشد.

 

فهرست