بابک فروتن مهر رییس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران؛ مطالبه گری خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران

  1. خانه
  2. مقالات و یاداشت‌ها
  3. بابک فروتن مهر رییس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران؛ مطالبه گری خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران

پاسخگویی یکی از مفاهیم طلایی است که هیچ‌کس آن را نفی نمی‌کند.

هر کسی با هر دیدگاهی پیرامون ضرورت ارائه توضیح به ذینفعان، از سوي افراد دارای اختیار، در مورد چرایی تصمیم یا عدم تصمیم موافق است، چرا که الزم است صاحبان قدرت و حاکمان به طور مستمر مورد نظارت قرار گیرند تا از یکسو سوءاستفاده از قدرت جلوگیری شود و از سوی دیگر روندهای اشتباه اصلاح گردد.

مطالبه گران هستند که قرار است چشم بیدار جامعه باشند و تحقق یا عدم تحقق اهداف حاکمیت در بهبود شرایط زندگی مردم را گزارش کنند.

این مطالبه گری باید توسط تشکل های تخصصی و سازمان های مردم نهاد  مطرح گردد تا دچار انحراف و سوء استفاده قرار نگیرد.

مشاهده تجربه کشورهای بیشتر ­توسعه یافته حاکی از آن است که فرایند پاسخ­گویی و شفاف­ سازی امور از مطالبه­ گری آغاز می گردد.

به زبان ساده معمولا ساختارهای قدرتمند فعال در حاکمیت علاقه­ ای به شفاف­ شدن و اصلاح روندها نداشته ­اند و هرچه کشورها بیشتر گرفتار رانت­ های مختلف باشند، این وضعیت تشدید خواهد شد.

بر این اساس  خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با هدف مسئله­ شناسی، ارائه راه ­حل و ترویج شفافیت به عنوان شاه­ کلید ارتقای قابلیت­ های حاکمیتی و بهبود فرایندهای تولید و کسب و کار، دوره جدید فعالیت خود را با اعضای پر انرژی و تازه نفس آغاز نموده است.

خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران می خواهد بر روی اهداف شعارهای اقتصادی سال اعم از «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی» و «رونق و جهش تولید» متمرکز شده و از تصمیم سازان مطالبه گری کند.

با توجه به اینکه برخی از مسئولین به مطالبات عمومی، پاسخگو نیستند ما آمده ایم تا پیش از آنکه مشکلات تولیدکنندگان و صنعت گران به بیماری های غفونی تبدیل شود، قبل از آنکه دردها و آسیب های کارآفرینان به غده ای سرطانی بدل شوند مسائل را با تصمیم گیران مطرح و برایش چاره بیندیشیم که این مهم بدون مشارکت شما امکان پذیر نیست.

ما مقابل نظام اجتماعی و سیاسی قرار نمی گیریم و به عبارتی آمده ایم یاری کننده نظام سیاسی در اصلاح روندها باشیم.

پس تولیدکنندگان و صنعت گران گرانمایه، برای خواسته های بر حقتان، برای ایرانی آزاد و سربلند کنارمان باشید.

با تشکر و تقدیم احترام  “خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان تهران”

فهرست