اعتماد به جوانان، ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای توسعه کشور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. اعتماد به جوانان، ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای توسعه کشور

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، اعتماد به جوانان در حوزه‌های مختلف را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای توسعه کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، احسان پیری در پانزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان و سیزدهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت که شامگاه ۲۱ آذر در مرکز همایش‌های بین‎المللی صدا و سیما برگزار شد، افزود: این ضرورت همواره مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده و در بیانیه گام دوم انقلاب هم که از سوی ایشان صادر شد، بر این مساله تاکید شده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن نقش مهم جوانان در توسعه کشور و با وجود تاکید رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش جوانان در توسعه کشور، آیا فقط ورزش جوانان باید مورد توجه مسئولان باشد یا در بهترین حالت، پیگیری وام ازدواج آنها؟

رئیس هیات مدیره خانه صمت جوانان ایران اضافه کرد: جا دارد این پرسش را مطرح کنیم که نقش وزارتی مانند ورزش و جوانان که انتظار می‌رود دغدغه‌ها و نیازهای این قشر را در همه بخش‌ها پیگیری و از آنان حمایت کند، در بخش‌های مختلف چه بوده است؟

پیری با بیان اینکه حدود 30 درصد جمعیت کشور را جوانان 20 تا 40 ساله تشکیل می‌دهند، ادامه داد: این سنین طلایی، بهترین زمان برای یادگیری و بروز خلاقیت و رشد توانمندی‌های افراد است. برای استفاده از این ظرفیت چه اقداماتی در کشور انجام شده است؟ مسئولان چه استراتژی یا چشم‌اندازی برای بهره‌گیری از این نیرو، تدوین کرده‌اند؟

وی با بیان اینکه به کار گرفتن مدیران جوان و با دانش، فرصتی برای توسعه است، افزود: برخی مدیران که در دهه‌های گذشته، عملکرد مثبتی داشتند، وقتی اخیرا دوباره به کار گرفته شدند، عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند که این نشان از عدم درک تکنولوژی و به روز نبودن آنان است.

رئیس هیات مدیره خانه صمت جوانان ایران یادآور شد: ما جوانان، به عنوان سربازان اقتصادی، آماده خدمت به وطنمان هستیم اما به کار گرفته نشدن و عدم ایجاد فرصت برای کارآفرینان، مدیران و اقتصاددانان جوان در اداره امور کشور، نشان می‌دهد که هنوز در کشورداری ما، جوانان نادیده گرفته می‌شوند.

فهرست