امکان توسعه روابط با عمان با افزایش همکاری‌ در زمینه شیلات

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. امکان توسعه روابط با عمان با افزایش همکاری‌ در زمینه شیلات

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در این همایش با اشاره به ایجاد زیرساخت های مناسب جهت تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور گفت: در صورت همکاری مشترک در زمینه شیلات و آبزی پروری، شاهد افزایش حجم مبادلات دو کشور خواهیم بود.

محسن ضرابی گفت: علی رغم همه دشمنی های آمریکا و تحریم های ظالمانه در طی سال‌های گذشته حجم مبادلات دو کشور بعد از ایجاد اتاق مشترک ایران و عمان از ۲۲۱ میلیون دلار در سال ۹۲ با فراهم کردن زمینه‌های تجارت آسان به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۹۷ رسیده است.

رئیس مشترک ایران و عمان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در سال های گذشته برای گسترش روابط تجاری دو کشور از جمله در زمینه ویزا، خطوط دریایی و هوایی، روابط بانکی، شرایط سهل ثبت شرکت و سرمایه گذاری های مشترک گفت: ایران با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه شیلات و آبزی پروری به دست آورده و جایگاه ویژه صید و صیادی در منطقه، آمادگی دارد دانش فنی و تجربیات خود را در اختیار عمانی ها بگذارد.

در این نشست معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان نیز با اشاره به روابط تاریخی ایران و عمان در زمینه های مختلف به‌خصوص تجارت گفت: در حال حاضر دو کشور از فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه روابط بخصوص در زمینه شیلات برخوردارند.

العفوی با تقدیر از اتاق مشترک ایران و عمان که در روند تسهیل روابط تجاری دو کشور نقش بسزایی داشته گفت: اکنون حجم ذخیره ماهی مشترک ۲ کشور حدود پنج میلیون تن است که دو کشور با همکاری هم می توانند از این نعمت بهترین استفاده را داشته باشند.

معاون کشاورزی و شیلات عمان گفت: افزایش حجم تولید و توسعه صادرات در اولویت برنامه‌های عمان در بحث شیلات است و آمادگی داریم ضمن استفاده از تجربیات ایرانی ها در زمینه شیلات و آبزی پروری فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار علاقمندان ایرانی در این زمینه قرار دهیم.

در ادامه همایش تجاری سرمایه‌گذاری ایران و عمان در حوزه شیلات، کارشناسان دو کشور فرصت های تولیدی تجاری و سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات به خصوص منطقه آزاد چابهار را تشریح کردند.

برگزاری جلسات رو در رو بین تجار وبازرگان ایرانی و عمانی بخش پایانی این همایش بود.

فهرست