رشد مثبت صنایع با وجود مشکلات اقتصادی کشور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. رشد مثبت صنایع با وجود مشکلات اقتصادی کشور

به گفته معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در شرایط اقتصادی فعلی، بخش صنعت و ساخت کشور تنها بخشی از اقتصاد بوده که رشد مثبت داشته است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، مهدی صادقی نیارکی در پانزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان و سیزدهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت که شامگاه 21 آذر در مرکز همایش‌های بین‎المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به وضعیت تولید در 7 ماه ابتدای امسال گفت: در 7 ماه امسال، بیش از 4 هزار واحد صنعتی جدید داشته‌ایم که حدود 90 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند. در این زمینه، بیش از 130 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید کشور انجام شده است.

معاون وزارت صمت ادامه داد: در 7 ماه امسال از 25 رشته مرتبط به حوزه تولید، 15 رشته فعالیت، رشد تولید  مثبت داشته و 10 رشته، رشد منفی داشته‌اند. البته در برخی رشته‌ها، کمتر از 5 درصد کاهش تولید داشته‌ایم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه در صادرات غیرنفتی در 7 ماه امسال، به یک رکورد دست یافته‌ایم، افزود: در 7 ماه امسال، شاهد رشد 48 درصدی ارزش و رشد 15 درصدی مقدار و وزن صادرات غیرنفتی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مدت در حوزه محصولات کاغذی، 13 درصد، در حوزه فراورده‌های نفتی، 8.8 درصد، در خودرو و قطعات، 8.4 درصد و در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات، 4.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد داشته‌ایم.

صادقی نیارکی یادآور شد: به استناد آمار بانک مرکزی و مرکز آمار کشور، در شرایط اقتصادی فعلی، تنها بخشی از اقتصاد که رشد مثبت داشته، بخش صنعت و ساخت کشور بوده است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در مسیر تولید و صنعت تاکید کرد: راهکار حل این مشکلات، مشاوره گرفتن از نهادها و تشکل‌های بخش خصوصی است، یعنی کسانی که به طور مستقیم و روزانه، با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکلات و راه حل آنها را می‌شناسند.

فهرست