معاون وزیر اقتصاد: ۱۲۰۰ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معاون وزیر اقتصاد: ۱۲۰۰ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند

گروه استان‌ها ــ معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه ۱۲۰۰ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند، گفت: نیازمند راه‌اندازی آژانس‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ‌هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید علی‌محمد موسوی دقایقی قبل در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار که در سالن حمیدیای استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بسیاری از کشورها یکی از منابع عمده درآمد کشورهاست که طرح‌های توسعه‌ای خود را با آن پیش می‌برند اظهار داشت: بسیاری از کشورها با منابع خارجی ساخته می‌شود و آنها از این فرصتی که برایشان به‌وجود می‌آید به‌بهترین شکل استفاده می‌کنند.

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با ابراز اینکه “متأسفانه کشور ما فقط متکی به نفت شده است” گفت: امروزه که با تحریم‌ها روبه‌رو شده‌ایم ‌همه دنبال طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل آن باشند.

وی به شرایط خاص کشور اشاره کرد و افزود: این شرایط اقتصادی به‌نظر نمی‌رسد که کوتاه‌مدت باشد بلکه ما باید برای کوتاه و بلند مدت بودن شرایط کنونی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

لزوم راه‌اندازی آژانس‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور

موسوی ادامه داد: بسیاری از کشورها آژانس‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور خود راه‌اندازی کردند که به‌نظر می‌رسد که ما باید به این سمت برویم و به‌سمت استفاده از آن برویم.

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با یادآوری زیربناهای استان یزد برای سرمایه‌گذاری ابراز کرد: این حجم از زیرساخت و زیربنای مناسبی که در استان وجود دارد اصلاً حجم سرمایه‌گذاری آن در شأن یزد نیست.

فهرست