رونق اقتصادی با حمایت از تولید داخلی امکان پذیر است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. رونق اقتصادی با حمایت از تولید داخلی امکان پذیر است
رئیس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان گفت: افزایش جذب سرمایه‌های خارجی و افزایش رقابت پذیری تولیدات داخلی در کنار مبارزه جدی و همه جانبه با قاچاق کالا می‌تواند، در حمایت از تولید داخل مؤثر باشد.


علی صدری رئیس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان و عضوهیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دولت دوازدهم باید تمام برنامه های خود را به سمت صد در صد حمایت از تولید داخلی ببرد و این کار تنها با صدور بخش‌نامه میسر نخواهد شد، بلکه باید دیپلماسی دولت آن‌چنان قوی باشد که راه بازارهای خارجی را برای تولید کننده داخلی باز کند.

وی با اشاره به اینکه صنایع کشور همراه با دانش و تکنولوژی روز دنیا باید به‌روز رسانی شود، افزود: تولیدکننده داخلی هم باید تمام تلاش خود را در جهت افزایش کیفیت محصولاتش بکار بندد.

صدری تصریح کرد: عوامل مؤثر دیگر در این راه ، افزایش جذب سرمایه های خارجی و افزایش رقابت پذیری تولیدات داخلی در کنار مبارزه جدی و همه جانبه با قاچاق کالا است.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی در پاسخ به این پرسش که چرا بسیاری از واحدهای صنعتی قدیمی در چند سال گذشته تعطیل شده اند، تأکید کرد: تغییر و تحولات در صنایع، پرواضح و روشن است،  در حالیکه برخی واحدها در حال فعالیت بدون هیچ مشکلی هستند، بعضی دیگر مجبورند به‌دلیل بازسازی، تعدادی از کارگران خود را تعدیل کنند و این امر در صنعت همه جای دنیا مرسوم بوده و مسئله جدیدی نیست.

وی اضافه کرد: البته برخی از بنگاه‌های تولیدی هم در چند سال گذشته تعطیل شده‌اند، اما امیدواریم اجرای برخی طرح‌های مطرح شده بتواند، رونق را به صنایع کشور بازگرداند.

فهرست