حمایت همه جانبه رییس خانه صنعت ، معدن وتجارت از خانه جوانان/ تمام امکانات و صندلی هایمان را در اختیار خانه جوانان می گذاریم

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. حمایت همه جانبه رییس خانه صنعت ، معدن وتجارت از خانه جوانان/ تمام امکانات و صندلی هایمان را در اختیار خانه جوانان می گذاریم
اعضای هایت مدیره خانه صمت جوانان با رییس خانه صنعت، معدن وتجارت استان تهران دیدار و هم اندیشی کردند.


به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این دیدار صمیمانه سید محمدرضا مرتضوی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران طی سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد و تولید در کشور خاطر نشان کرد: خانه جوانان باید فارغ از روال های مرسوم و معمول جوانهای کشور به فکر راه کارهای جدید برای پیشرفت و توسعه اقتصادی باشند و در این زمینه همفکری وهمدلی، تقویت استارتاپ ها و و عارضه یابی برای رفع مشکلات و رسیدن به اهداف متعالی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: خانه جوانان باید با برنامه ریزی درست و دقیق و استفاده حداکثری از پتانسیل نسل جوان تحصیل کرده و فعالان اقتصادی بین سنین 18 تا 40 سال بتواند یک گام بزرگ برای تحقق اهداف کلان کشور بردارد.
مرتضوی با بیان اینکه امروز امید و انگیزه دو عنصر حیاتی برای ورود به بازار کار و کارآفرینی جوانان است گفت: تهییج و ترغیب جوانان برای مشارکت در امور اقتصادی در بخشهای، صنعت، معدن و تجارت و پرکردن خلاء ارتباطی بین نیروی اجتماعی جوان با حکومت و صنعت یکی از وظایف اصلی خانه جوانان است که باید برای رسیدن به آن از همکاری همه بخشها بهره برد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزاری نشست های مشترک میان خانه صنعت و خانه صنعت جوانان در زمینه های مختلف را یکی از راهکارهای کمک به جوانان برای حضور پر رنگتر در جامعه اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خانه صنعت آمادگی دارد تا تمام امکانات و صندلیهای نمایندگان این خانه در جلسات مختلف را در اختیار خانه جوانان قرار دهد و نماینده ای از خانه جوانان به طور ثابت در جلسات هیات مدیره خانه صنعت حضور یابد.
وی همچنین متذکر شد: باید تلاش شود تا درهای جدیدی برای فعالان اقتصادی جوان باز شود و خانه جوانان با وزارتخانه های اقتصادی نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به خصوص وزارت ورزش و جوانان بتواند تعامل خوبی را ایجاد کرده و حتی معاونت جوانان در این وزارتخانه ها ایجاد کند.
بنابراین گزارش در این جلسه مهدی زاهدی اول رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان استان تهران نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار در خصوص برنامه های خانه جوانان گفت: همکاری مشترک با بورس اوراق بهادار تهران به منظور معرفی شرکتهای واجد شرایط برای ورود به بورس و معرفی روش های ارزان تامین مالی بنگاه های اقتصادی به خصوص فعالان اقتصادی جوان استان تهران یکی از برنامه های در دست اجرای خانه جوانان است.
وی تصریح کرد: خانه صنعت جوانان در نظر دارد با حضور موثر در جلسات و همفکری با تشکلها و بخشهای اقتصادی دولت، مجلس و قوه قضاییه بتواند ضمن شناسایی پتانسیلهای موجود، به بیان دیدگاه ها و حل مشکلات فعالان اقتصادی جوان و کمک به کاهش مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده در کشور همت گمارد.
گفتنی است در این جلسه اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان متشکل از کوروش رحمانی فر فعال بخش انرژی، مهدی مومن زاده فعال بازار بورس و سرمایه، احسان پیری فعال بخش معدن، مهدی کریمی تفرشی از مدیران صنایع غذایی، شاهرخ عباس زاده فعال حوزه گردشگری و سید مرتضی آقا میری فعال حوزه فرش و صادرات غیر نفتی حضور داشتند و به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

فهرست