پیام رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به مناسبت روز جوان

  1. خانه
  2. خانه‌های استانی
  3. پیام رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به مناسبت روز جوان

در جامعه جهانی روز 12 آگوست یا 21 مرداد ماه شمسی توسط سازمان جهانی یونسکو روز جهانی جوان نامگذاری شده است اما مبنای نام گذاری روز جوان در کشور عزیزمان ایران متفاوت است. روز 11 ماه شعبان میلاد حضرت علی اکبر (ع) فرزند امام حسین (ع) به عنوان روز جوان در ایران انتخاب شده و اکنون در بیشتر جمعیت کشورمان جوان است لازم است بیش از پیش به این قشر توجه داشته باشیم.
کشور ما جوانان توانمند و پر شوری دارد که لیاقت و شایستگی خود را در هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته‌اند. جوانی که تمام امکانات خود را رها کرد و برای دفاع از کشورش وارد میدان جنگ شد. جوانان امروزی فرزندان همان دیروزی‌ها هستند پس می‌توان روی آن‌ها نیز حساب کرد همانگونه که بارها توانایی‌های خود را نشان داده‌اند. در این راستا باید از پیامبر اسلام درس گرفت که جوان 19 ساله‌ای را رهبر سپاه خود کرده و به جنگ با کفار می‌فرستد این به این معنی است که جوانان به همراه تجربیات بزرگان می تواند نتایج شگرفی را رقم بزند و تنها نیازمند اعتماد است.
نسل جوانی امروز ما در کشور بیش از پیش به وظایف خود آگاه است و با توانمندی های خود در راستای رسیدن به اهداف والای کشور تلاش میکند و همچنین در اینر استا مقام معظم رهبری در ابتدای سال در بخشی از سخنان خود بر لزوم از استفاده از ظرفیت ها و شایستگی های مدیریتی جوانان تأکید کردند که امیدواریم نهادها و تشکل ها در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند و قطعا سازمان های کشوری که جمعیت قابل توجهی از آن را قشر جوان تشکیل می‌دهد باید ماموریت هایی در این خصوص برای خود تعریف کرده باشد.
در این راستا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ايران نیز همانطور که از نامش پیداست با هدف ارتقای بخش‌های مورد نظر در تلاش است تا از استعدادها و خلاقیت های جوانان به نحو احسنت استفاده کند و راه را برای پیشرفت قشر جوان در کشور باز کند.
رضا امیدوار تجریشی
رئیس هيات مديره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ايران

فهرست