صنعت معدن و توسعه پایدار: زمانی برای تغییر

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. صنعت معدن و توسعه پایدار: زمانی برای تغییر

بهنام فتحی، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران

صنایع معدنی بسیاری از مواد مورد نیاز ما را برای ساخت زیرساخت ها و ابزارهای مورد استفاده روزانه و همچنین تامین مقدار زیادی انرژی و کود شیمیایی که برای تولید مواد غذایی مورد نیاز است را فراهم میکند. درعین حال، فعالیت انسان در معادن به محیط زیست آسیب زده است. با این وجود، آینده ما عمیقا وابسته به معدن است. چندین بخش معدن از فسفات تا اورانیوم بررسی شده است .بهره برداری از معادن و اصلاح زیست محیطی و چالش های آن در زمان حال وآینده مورد بحث قرار گرفته است و به این نتیجه رسیده است که عملیات استخراج معادن در حال حاضر برای حفاظت بهتر از منابع طبیعی و اکوسیستم نیازمند به تغییر با اهداف توسعه پایدار است.
معرفی :
صنایع معدنی، بسیاری از مواد اولیه را برای تجهیزات مورد استفاده روزانه از قوطی های آلومینیومی تا تراشه های الکترونیکی تلفن های همراه و رایانه را فراهم میکند. برای رسیدن به اینجا، معادن در طول قرن ها به طور مداوم افزایش یافته است،.به تازگی عملیات استخراج معادن می تواند در چند مرحله خلاصه شود: اخذ مجوز، حفاری سنگ، فروش فلز، و پس از بهره برداری از ظرفیت معدن رفتن و شروع حفاری در یک معدن جدید.بدون شک استخراج معادن با گسترده ترین اثرات زیست محیطی و اجتماعی در میان فعالیتهای انسانی جایگاه ویژه ای دارد.
معدنکاری برای فلزات پایه (مانند آلمینیوم ، آهن، منگنز و نیکل) و سوختهای انرژی (نفت، گاز، زغال سنگ و اورانیوم) نیازمند سرمایه گذاری های بزرگ است که اکثرا توسط شرکت های عمده شرکت انجام می شود. با این حال، فلزات گرانبها (به عنوان مثال Au، Ag، و Ta) در بسیاری از مناطق اغلب توسط معدنکاری صنعتی انجام میشود و همگی تاثیرات عمیق زیست محیطی دارند. امروزه پروژه های استخراج با توجه به فعالیت های معادن در گذشته و نیازهای اجتماعی و با روش های کارآمد و آسیب پذیری کمتربرای محیط زیست انجام میشوند.
این مقاله خلاصه ای از فعالیت های معادن در گذشته و اهمیت آن در آینده و مورد اثرات استخراج معدن، روند تاثیرات معدنی در محیط زیست و جامعه است.

خردایش و دانه بندی سنگ باریت
برای سنگ معدن باریت انتخاب هیدروکن و کوبیت بهتر است. نسبت کاهش این سنگ شکن های باریت به طور کلی 10 ~ 35 است. دستگاه فکی باریت برای خرد کردن سنگ های درشت، متوسط و کوچک استفاده می شود. پس از خردایش اولیه توسط سنگ شکن های باریت، می توانید دستگاه دانه بندی باریتی را که بر اساس نیاز اندازه ذرات نهایی تعیین می شود، نصب کنید. برای جدا کردن اندازه های مختلف محصولات نهایی باریت، سرند ویبره ای معمولا نقش مهمی ایفا می کند.

خردایش و دانه بندی بازالت
بازالت مواد ایده آلی برای ترکیب مخلوط آسفالت است. بازالت عمدتا به سازه های راه آهن، بزرگراه و در خطوط فرودگاه بکار میرود . یک خط تولید کامل بازالت، ممکن است شامل بسیاری از ماشین آلات باشد. پیکربندی نهایی تجهیزات بستگی به نیازهای عملی و طراحی دارد.
این خط شامل فیدر ویبره ای ، سنگ شکن فکی ، سنگ شکن ضربه ای (کوبیت ) و غیره میباشد و همراه با نوار نقاله، یک واحد کامل از خط پردازش بازالت را تشکیل می دهد.

خردایش و دانه بندی بوکسیت
بوکسیت به طور گسترده ای در زمینه فلزی و غیر فلزی کاربرد دارد. معدن بوکسیت حاوی بهترین مواد برای تولید آلومینیوم است. در زمینه غیر متال، بوکسیت عمدتا به عنوان نسوز، ساینده و مواد اولیه برای ساخت آلمینیوم استفاده می شود.
همانطور که می دانیم، سنگ معدن بوکسیت بسیار سخت است، بنابراین مدت زمان بیشتری برای خرد کردن نیاز دارد . در پردازش بوکسیت، دستگاه فک در خرد کردن اولیه و برای خردایش ثانویه از کوبیت و برای خردایش کامل از هیدروکن استفاده میشود.
خطوط دانه بندی شن و ماسه
شن و ماسه به طور گسترده ای در ساخت و ساز جاده ها، توسعه املاک و مستغلات، ساخت بتن و غیره استفاده می شود. با توسعه ی سریع صنعت ساخت و ساز، مقدار شن و ماسه طبیعی به سرعت با بخش های مختلف توسعه نیاز جهانی توسعه نیافت بنابراین مردم به شیوه های دیگر برای دریافت شن و ماسه مورد نیازشان روی آوردند.
تجهیزات:
دستگاه تولید شن و ماسه همیشه از فیدر ویبره ای ، سنگ شکن فکی، کوبیت ، سرند ویبره و ماسه شور تشکیل شده است.
جریان خط تولید شن و ماسه:
مواد خام ابتدا به خرد کن اولیه که فک میباشد وارد می شود و سپس نوار نقاله محصولات اولیه را به دستگاه ثانویه خرد کن برای خرد کردن ثانویه انتقال داده میشود.
محصولات ثانویه توسط سرند ویبره به دو نوع تقسیم می شوند. قطعات خرد شده ی استاندارد به ماسه ساز و قطعات دیگر به دستگاه ثانویه منتقل میشوند.
محصول خارج شده از ماسه ساز به طور مستقیم به عنوان محصول نهایی ذخیره می شود. اگر بخواهیم محصولاتی با کیفیت بالاتری را تولید کنیم، از ماشین های شستشوی شن و ماسه بهره خواهیم برد.

http://amscrusher.com/

فهرست