اغنیا بیش از فقرا از ارز دولتی بهره بردند.

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. اغنیا بیش از فقرا از ارز دولتی بهره بردند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان خالقی گفت: اغنیا بیش از فقرا از ارز دولتی بهره بردند.

قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران گفت: اقشار آسیب پذیر‌تر برنج، گوشت و مرغ کم‌تری مصرف می‌کردند پس سهم کمتری از یارانه تخصیص داده شده خواهند داشت.

 

آقای آرمان خالقی  گفت: هدف اصلی تخصیص ارز دولتی تثبیت قیمت‌ها در آن مقطع بود؛ این کار می‌توانست برای دوره‌ای کوتاه قابل توجیه باشد، اما تمدید شدن هر ساله آن قابل فهم برای فعالان و کارشناسان اقتصادی نیست. در این بین افرادی بودند که با سوء استفاده، کالاهایی را که با ارز ارزان وارد کشور شده با ارز آ ازاد در کشور به فروش می‌رساندند.

او می‌گوید: در این قیمت کالا‌ها به قدری خطای محاسباتی وجود داشت و اعداد به قدری بزرگ بود که سر ریز آن به کشور‌های همجوار می‌رسید و  آن‌ها را منتفع می‌کرد. وقتی اختلاف قیمت آرد روغن و حتی محصولات آن را در داخل و خارج از کشور مقایسه می‌کردیم، مشخص بود که قاچاق را به همراه دارد و سود سرشاری را به جیب قاچاقچی‌ها سرازیر می‌کرد. زمانی که کالایی را ارزان در اختیار داشته باشید دور ریز بیشتری خواهید داشت و توجه کمتری به مصرف بهینه خواهیم کرد.

فهرست