پیام نوروزی هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. پیام نوروزی هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران

سلام بر بهار، بهاری که هر بار با این نوید از راه می‌رسد که شب‌های سرد زمستان را پایانی است و خورشید، رسالت خود را که تابیدن بر زمین و گرم کردن دل انسان‌هاست، فراموش نکرده است.
سال 1400 با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش حالا دیگر به تاریخ پیوسته است و باید به روزهای بهتر 1401 امیدوار باشیم.
نیمه نخست سال 1400 همزمان با روزهای پایانی دولت دوازدهم و متاثر از فضای انتخابات و در ادامه، روی کار آمدن دولت جدید بود و به همین دلیل، همه چشم به نیمه دوم سال دوخته بودند که مگر اتفاقی در اقتصاد و سیاست و فرهنگ بیفتد. با روی کار آمدن دولت رئیسی و یکدست شدن دولت و مجلس، از التهابات سیاسی کاسته شده و شاهد برخی اتفاقات خوب از جمله رشد اقتصادی مثبت بودیم. از سوی دیگر، با آغاز واکسیناسیون عمومی ایرانیان، از فشارهای روحی بر مردم کاسته شد و مردم با آرامش خیال بیشتری، کسب و کار و زندگی از سر گرفتند.
البته در سال 1400 همچنان شاهد مشکلات اقتصادی نظیر تورم، کاهش ارزش پول ملی و افزایش فشار بر اقشار متوسط و پایین جامعه بودیم که امید است با همدلی و همراهی دولت و مجلس در اصلاح ایرادات اساسی اقتصاد کشور و نیز به سرانجام رسیدن مذاکرات وین و کاهش تحریم‌ها، در سال 1401 از این فشارها کاسته شود.
خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در سال 1400 به رسم سال‌های پیش، جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان و مراسم معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور چهره‌های مطرح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور برگزار کرد تا با تقدیر از جوانان و پیشکسوتان حوزه کارآفرینی و تولید، اهالی این حوزه را به ادامه مسیر در این دوران سخت، دلگرم کند.
تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 1401 با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» را به فال نیک می‌گیریم و انتظار داریم مسئولان و تصمیم‌گیران برای اقتصاد کشور، با تاسی به این سخن، زمینه‌ساز حرکت رو به رشد تولید و اقتصاد ملی باشند.
آغاز سال 1401 را به همه مردم به ویژه جوانان این مرز و بوم تبریک می‌گوییم و امیدواریم آغاز قرن جدید خورشیدی برای همه فارسی‌زبانان جهان، سرشار از صلح، امیدواری و زندگی باشد.

فهرست