شانزدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان برگزار شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. شانزدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان برگزار شد

شانزدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان برگزار شد

شانزدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان و چهاردهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران عصر دوشنبه 28 آذرماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان قوه قضاییه و دولت و نیز نمایندگانی از بخش خصوصی، به همت خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، در ابتدای این مراسم احسان پیری رئیس هیأت مدیره خانه صمت جوانان ایران با اشاره به نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، لازمه موفقیت در بخش های مهم کشور را اتکا به فکر، ایده و توان اجرایی جوانان دانست.

پیری گفت: تلاش کردیم به عنوان نماینده جوانان و به عنوان تریبونی برای جوانان در زمینه فعالیت های اقتصادی به ویژه حوزه صنعت، معدن و تجارت چالش ها و مشکلات پیش روی جوانان را با تعامل و یا میانجیگری با حاکمیت و بخش تولید به سرانجام رسانده و شرایط را تسهیل کنیم.

احسان با پیری با تاکید بر اینکه در این جشنواره از ۱۹ نفر از مدیران جوان و تولید کننده و 16 واحد تولیدی برتر تقدیر خواهد شد، گفت: شانزدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان در حالی برگزار می شود که جوان ترین مدیر نمونه که از بین مدیران انتخاب شده است ۲۵ سال سن دارد.

پیری با بیان اینکه بی توجهی به جوانان و نادیده گرفتن دانش و توان آنان علاوه بر خالی کردن عرصه های مدیریتی کشور از این ظرفیت مهاجرت را به انتخاب اول نخبگان و مدیران تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد:  در سالی که با نام تولید اشتغال و دانش بنیان نام گرفته است دولت برای جوانان فعال در این حوزه چه کرده است؟ چه زیر ساخت هایی و امکانات پیشین اضافه و یا توسعه داده است؟در کل جهان جوان گرایی دستور کار قرار گرفته است؛ در گزارش اتاق بازرگانی سن کار آفرینان در دنیا به ۱۴ سال رسیده است این در حالی است که در کشور ما محدودیت اینترنت فیلترینگ زمینه ساز تعطیلی برخی استارتاپ ها دانش بنیان فعال در بستر اینترنت شده است، از این رو اگر سیاست گذاری ها درست شود نتایج خوبی را در کشور شاهد خواهیم بود.

اگر جوانان و نخبگان در بخش خصوصی در تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت کنند، بهترین تصمیم اتخاذ خواهد شد

علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در حاشیه شانزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر انقلاب بر توجه به تولید و اشتغال اظهارداشت: هرجا مشکلی بوده جوانان ورود و مشکل را حل کردند، باید به دنبال قطع وابستگی و رفع موانع تولید در چارچوب قانون و مقررات باشیم.

وی با تاکید به توجه ویژه قانون اساسی کشورمان به بخش خصوصی اشاره و بیان داشت: ظرفیت هایی که مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی و اجرای صحیح این اصل به خصوص در واگذاری امور به بخش خصوصی است باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، ما در در دادستانی کل کشور نیز دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی را داریم که دبیر این ستاد خود دادستانی کل کشورمحسوب می شوند .

وی با اشاره تاکید رهبر عالی قدر انقلاب و مسئولان دلسوز نظام مبنی بر اینکه “نجات کشور در تولید است” و “در کنار تولید مشارکت دادن بخش خصوصی در تصمیم گیری و تصمیم سازی است” گفت: اعتقاد داریم اگر جوانان و نخبگان در بخش خصوصی در تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت کنند  بهترین تصمیم اتخاذ خواهد شد؛ بهترین تصمیم زمینه را برای رشد و رونق تولید فراهم خواهد کرد و معضل بیکاری و اثرات سوء آن نیز برطرف می شود.

آمارها نشان دهنده حرکت چرخ تولید در کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت به رشد ۴.۹ درصدی بخش صنعت در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: آمارها نشان دهنده حرکت چرخ تولید در کشور است.

سید رضا فاطمی امین در شانزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان با اشاره به اینکه  دغدغه همه ما اقتصاد و تولید است، بیان داشت: فعالان اقتصادی به وضوح از چالش‌ها و مشکلات اطلاع دارند اما مسیر کلی تولید بسیار امیدوارکننده است.

وی در خصوص ارقام منتشر شده مرکز آمار درباره نرخ رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال جاری تاکید کرد: رشد در بخش صنعت ۴.۹ درصد بوده که از سال ۹۷ تاکنون رقم بی‌نظیری است، این رقم در مدت مشابه سال گذشته به سه درصد رسید.

وزیر صمت با بیان اینکه آمار رشد تولید در بنگاه‌های بورسی در بخش شرکت های صنعتی و معدنی یکی دیگر از نشانه‌های رشد است، گفت: ۶.۵ درصد رشد تولید در شرکت‌های بورسی به ثبت رسیده و آبان پنجمین ماهی بود که رشد ادامه داشته است.

فاطمی امین با بیان اینکه صادرات صنعتی نیز امسال ۱۷ درصد رشد را تجربه کرده، تاکید کرد: این اعداد نشان دهنده اتفاقی در اقتصاد کشور است توسعه قابل توجهی رخ داده است اما همه چیز ایده آل نیست.

وزیر صمت با بیان اینکه در نیمه دوم امسال نرخ تورم ماهانه به ۲ درصدکاهش یافته، افزود: با وجود روند کاهنده تورم و رشد تولید، چالش‌ها وجود دارند زیرا سال‌های متمادی تورم داشتیم و آثار آن ادامه دارد.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه با تورم قیمت‌های نسبی به هم می‌ریزد بخشی اندکی نفع می‌برند و باقی زیان می‌بینند، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات کشور تولید است زیرا موجب توزیع مناسب می‌شود که برای اصلاح این روند تلاش جمعی دولت و بخش خصوصی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه اگر در بخش حکمرانی مسیر را به درستی با تسهیل‌گری و نظارت و ریل‌گذاری مناسب پیش ببریم با مشارکت یکدیگر می‌توانیم از این دوران عبور کنیم و به ثبات برسیم، خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، من تجربه اقتصادی دارم و با چالش‌های موجود آشنا هستم و امیدوارم در زمان مسئولیت کمک کنیم مشکلات رفع و مسیر هموار شود.

تقدیر از مدیران جوان و چهره های ماندگار صنعت ایران

در پایان آیین شانزدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان، از نوزده مدیر جوان، پانزده واحد تولیدی برتر، یک شهرک صنعتی نمونه و هشت چهره ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران تقدیر و تشکر بعمل آمد.

فهرست