عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران: کارخانجاتی که با دستور دولت به دلیل ویروس کرونا تعطیل شدند، دولت موظف هست حقوق کارگران این صنایع را از محل بیمه بیکاری پرداخت کند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران: کارخانجاتی که با دستور دولت به دلیل ویروس کرونا تعطیل شدند، دولت موظف هست حقوق کارگران این صنایع را از محل بیمه بیکاری پرداخت کند

سید علی صدری عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران براساس تازه ترین آمار ارائه شده ویروس «کرونا» در بیشتر کشور های جهان شیوع پیدا کرده که به تبع آن روی اقتصاد این کشورها تاثیرگذاشته است. رییس هیات امناء خانه صنعت، معدن و جوانان ایران اظهار کرد: ایران نیز به عنوان کشوری که تعداد مبتلایان و فوت شدگان در اثر این بیماری در آن بالاست، با تبعات اقتصادی آن درگیر است. به طور قطع شیوع این ویروس در کشورمان آثار منفی بر اقتصاد خواهد داشت، اما این آثار در کل اقتصاد ملی کوتاه مدت خواهد بود و احتمالا اواسط بهار سال آینده فروکش خواهد کرد و دوباره به حالت قبل بازمی گردیم. اما در همین کوتاه مدت بسیاری از کسب و کارها و مشاغل بخصوص در بخش خدمات زیان قابل توجهی را متحمل می شوند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: کارخانجاتی که با دستور دولت به دلیل شرایط فعلی تعطیل هستند، دولت موظف هست حقوق کارگران این صنایع را از محل بیمه بیکاری پرداخت کند و تمام دنیا این روند را انجام می دهند.
سید علی صدری بیان کرد: در این میان مشاغلی مانند تاکسی های اینترنتی، برخی از اصناف در سطح خرده فروشی، هتلداری و رستوران ها که هر ساله در عید نوروز کسب و کار پررونقی داشتند، با رکود مواجه می شوند. با این حال این ریسک تازه در اقتصاد ایران مانند سایر ریسک هایی چون تحریم، بلندمدت و ماندگار نخواهد بود و پس از طی یک دوره کوتاه مدت شرایط تغییر خواهد کرد. در عین حال هرچند مبارک و میمون نیست، اما برخی از مشاغل بخصوص تولیدکننده های مواد شوینده و اقلام بهداشتی با رشد قابل توجه تولید و رونق مواجه می شوند. بنابراین درکنار مشاغلی که در اثر این بیماری دچار رکود می شوند، برخی از مشاغل نیز رونق می گیرند. ولی این بدان معنا نیست که رونق این مشاغل اثر منفی رکود مشاغل خدماتی را خنثی می کند، چرا که اثر مثبت آن بر برخی مشاغل خیلی کوچکتر از آثار منفی آن بر کسب و کارهای کشور است.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت :در اثر این بیماری میزان تولید و تقاضا در اقتصاد کاهش خواهد یافت. اینکه شیوع ویروس کرونا تا چه اندازه بر اقتصاد ایران اثر منفی داشته باشد به دوره زمانی آن مربوط می شود. یعنی هرچه طول دوره این بیماری در کشور کوتاه تر باشد به طور قطع آثار آن نیز بر اقتصاد کمتر و محدودتر خواهد بود. بنابراین نحوه مدیریت دولت برای کنترل این بحران اهمیت بالایی دارد، اقداماتی که باعث می شود از سرعت شیوع آن در کشور بکاهد و آن را مهار و کنترل کند. دراین راستا دولت می تواند با وجود محدودیت هایی که دارد از بودجه برخی از بخش ها کم کند و از بخش هایی که در اثر این بیماری آسیب دیده اند حمایت کند. در این زمینه معافیت مالیاتی کسب و کارهای آسیب دیده می تواند راهکار موثری برای صیانت از آنها و اقتصاد ملی باشد.

فهرست