ازسرگیری روند کاهش طلا در بازار جهانی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. ازسرگیری روند کاهش طلا در بازار جهانی
طلای جهانی روز دوشنبه تحت تاثیر انتظارات فزاینده برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در هفته جاری، به پایین‌ترین سطح در ۱۰ ماه اخیر نزول کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور، ۰.۴ کاهش یافت و به ۱۱۵۵.۱۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه حدود یک درصد کاهش یافته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۴ درصد اُفت، در ۱۱۵۷.۲۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱۰.۵۰ دلار یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و در ۱۱۶۱.۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، بازار نسبت به طلا بدبین است. سیاست پولی در حال حاضر فضا را تحت تاثیر قرار داده است. بانک مرکزی آمریکا تصمیم دارد سیاست پولی را تحکیم کند و در این راستا، افزایش نرخ‌های بهره در هفته جاری قطعی به نظر می رسد. نگرانی عمده سرمایه‌گذاران، تغییر سیاست پولی در سال ۲۰۱۷ و احتمال تاثیرگذاری دونالد ترامپ بر تصمیمات بانک مرکزی است.

بر اساس گزارش رویترز، پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ افزایش نرخهای بهره را تصویب کند. طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که بازدهی ندارد لطمه می‌زند.

ابزار دیده بان فدرال شرکت CME Group نشان می‌دهد معامله‌گران احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در هفته جاری را حدود ۱۰۰ درصد ارزیابی می کنند.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت اف سی استون در یادداشتی نوشت: انتظار می‌رود قیمت هر اونس طلا در ماه جاری به ۱۱۴۰ دلار سقوط کند.

ذخایر صندوق “اس پی دی آر گولد تراست” که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۳۸ درصد کاهش یافت و به ۸۵۷.۴۵ تن رسید.

آمار کمیسیون تجارت معاملات آتی کالای آمریکا نشان می‌دهد مدیران سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قراردادهای خرید طلا و نقره را هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی کاهش دادند و قراردادهای خرید با ۲۲ هزار و ۵۷۸ قرارداد، به ۸۰ هزار و ۸۱۴ قرارداد رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۸۸ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۷۳۳ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۹۱۷.۳۰ دلار ایستاد.

فهرست