اصلاح قانون واگذاری شهرک‌های صنعتی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. اصلاح قانون واگذاری شهرک‌های صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به اصلاح قانون واگذاری شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت این قانون تا چند روز آینده به مجلس ارایه می‌شود.


به گزارش ایسنا، علی یزدانی در بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد که عصر سه‌شنبه، ۱۳ مهرماه با حضور مسئولان استانی صورت گرفت بر ضرورت رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: رفع این مشکلات زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را فراهم می‌کند.

وی از بررسی مشکلات ۶۰ شهرک صنعتی سخن به میان آورد و افزود: اهتمام جدی بر این است که به دور از تبلیغ در عمل تصمیماتی گرفته شود که ارتقای رضایتمندی مردم و ایجاد اشتغال پایدار را ایجاد کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس برنامه ابلاغی مقام معظم رهبری، دستور رئیس جمهوری و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی راکد و یا نیمه فعال با اعطای تسهیلات محقق می‌شود.
معاون وزیر گفت: در کل کشور در راستای توسعه صنعتی بیش از ۹۸ هزار و ۷۵۱ جواز تاسیس تا پایان ماه قبل صادر شده است.
این مسول در ادامه توسعه سرمایه‌گذاری خارجی را اصلی‌ترین راه رونق اقتصادی دانست و گفت: زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم باید در کشور فراهم شود.
یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های صنعتی استان البرز اشاره کرد و افزود: امروز بسیاری از نشان‌های معتبر صنعتی کشور در البرز فعالیت دارند و همچنین در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری و جواز تاسیس جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد از این رو پتانسیل لازم در جهت جهش صنعتی را دارد؛ چراکه اکنون بسیاری از نشان‌های تجاری موجود در کشور در استان البرز قرار دارد.
وی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هزار و ۹۰۰ هکتار به مساحت شهرک صنعتی اشتهارد اضافه می شود چراکه جایگاه و شرایط ویژه‌ای در کشور دارد که در مجموع به سه هزار و ۳۰۰ هکتار می رسد.

یزدانی در پایان خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال طبق مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حال پیگیری است که تاکنون یک سوم این مبلغ به واحدها پرداخت شده است.

فهرست