تفاهمنامه توسعه فعالیت های اکتشافی و معدنی امضا شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تفاهمنامه توسعه فعالیت های اکتشافی و معدنی امضا شد
     تفاهمنامه همکاری برای توسعه فعالیت های اکتشافی و معدنی بین شرکت سرمایه گذاری «توسعه معادن و فلزات» و شرکت «تهیه و تولید مواد معدنی ایران» امضا شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری مزبور، این تفاهمنامه همکاری به امضای مدیران عامل دو شرکت که دو مجموعه بزرگ معدنی خصوصی و دولتی کشور به شمار می روند، رسید.
دولت یازدهم توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) فعالیت اکتشافی در گستره ای به مساحت 250 هزار کیلومتر از اراضی کشور را به مورد اجرا گذاشت که با مجموع فعالیتی که در این زمینه در حدود یک قرن قبل صورت گرفته، برابری دارد.
بر اساس تفاهمنامه یادشده، این دو مجموعه بزرگ معدنی کشور ضمن تشکیل کمیته مشترک راهبری اکتشاف، همکاری های گسترده ای را در زمینه سرمایه گذاری برای عملیات اکتشاف و بهره برداری معادن آغاز خواهند کرد.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون از وجود 68 نوع ماده معدنی در کشور خبر داده است که از لحاظ تنوع مواد معدنی، جایگاه دهم جهانی را در اختیار دارد.
وجیه اله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در آیین امضای این تفاهمنامه با تشریح عملکرد و برنامه های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (وابسته به ایمیدرو) ابراز امیدواری کرد این همکاری بتواند با بکارگیری قابلیت های دو مجموعه، نقش موثری را به ویژه در توسعه اکتشافات معدنی کشور ایفا کند.
پیش از شروع به کار دولت یازدهم (شهریور 92) اعلام شد، مجموع ذخیره اکتشافی معدنی کشور حدود 57 میلیارد تن است که حدود 37 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است و ارزش آن افزون بر 770 میلیارد دلار برآورد می شود.
عزیزاله عصاری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در این نشست ضمن با اهمیت خواندن حوزه معدن و صنایع معدنی در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به طور جدی برنامه های مهمی را در زمینه اکتشاف و فرآوری معادن دنبال کرده و برای دستیابی به فناوری های برتر و گسترش فعالیت های خود هماهنگی های بسیاری با مراکز مختلف انجام داده است که در آینده آثار آن آشکار خواهد شد.

فهرست