توان معدن مهدی‌آباد برای تامین ۴ درصد “روی” جهان

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. توان معدن مهدی‌آباد برای تامین ۴ درصد “روی” جهان
رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو از بهره‌برداری معدن سرب و روی مهدی‌آباد طی چهار سال آینده خبر داد و اعلام کرد که این معدن توانایی تولید چهار درصد روی جهان را دارد.


به گزارش ایسنا، مهدی کرباسیان در مراسم رسمی امضای قرارداد سرمایه‌گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی‌آباد با اشاره به اینکه پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی در مورد این معدن در نهایت تکلیف آن مشخص شد، اظهار کرد: این قرارداد با کنسرسیومی از بخش خصوصی به امضا می‌رسد.

وی ادامه داد: نگرانی‌هایی در مورد معدن سرب و روی انگوران نیز وجود داشت و عنوان شد که ذخایر آن رو به اتمام است. علاوه بر این در مورد تامین مواد اولیه ۴۰۰ هزار تن ظرفیت کارخانجات روی کشور نگرانی‌هایی وجود داشت.

رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو با اشاره به اینکه پس از تشکیل این کنسرسیوم سایر فعالیت‌ها مدنظر قرار گرفت، بیان کرد: پس از تشکیل این کنسرسیوم مزایده مربوطه به انجام رسید.

کرباسیان با اعلام اینکه معدن تاکنون ۱۵۴ میلیون تن ذخیره قطعی دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این سهم قطعی با اکتشافات جدید به ۷۰۰ میلیون تن برسد.

وی با اشاره به اینکه ذخایر سولفوره معدن مهدی‌آباد ۸۸ میلیون تن و ذخایر اکسید آن ۶۶ میلیون تن است، افزود: قرار است کارخانه‌ای نیز به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار روی کنسانتره سرب ایجاد شود. علاوه بر این یک میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری انجام شده است و شش شرکت معدنی و صنعتی در این کنسرسیوم حضور دارند و ۱۰۰۰ نفر نیز اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده است.

فهرست