خطوط فرسوده فرآوری سنگ نوسازی می‌شوند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. خطوط فرسوده فرآوری سنگ نوسازی می‌شوند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه این است که با نوسازی و بازسازی واحدهای فرآوری سنگ دارای خطوط تولید قدیمی، هم زمینه افزایش ارزش افزوده این واحدها را بالا ببرد و هم با قدرت بیشتری به بازارهای داخلی و خارجی راه پیدا کند.

محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، به سیاست‌های این وزارتخانه برای نوسازی صنایع سنگ با اشاره به استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات مناسب در فرآوری سنگ و بهره‌برداری از معادن، اظهار کرد: این تجهیزات به مرور با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در حال توسعه است.

وی افزود: واحدهایی که هم‌اکنون در حال فرآوری هستند دو دسته‌اند؛ دسته اول واحدهایی که از فناوری نسبتا پیشرفته بهره می‌برند که هم ضایعات را کم کرده و هم کیفیت مناسب را ایجاد می‌کنند. دسته دوم نیز واحدهایی هستند که از تکنولوژی روز به دور هستند و سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که با نوسازی و بازسازی آنها هم زمینه افزایش ارزش افزوده این واحدها بالا برود و هم با قدرت بیشتری به بازارهای داخلی و خارجی راه پیدا کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به بسته پیشنهادی انجمن‌های معدنکاران و سنگبران در خصوص نوسازی گفت: با پیشنهادی که از سوی انجمن‌های سنگبران و معدن کاران مبنی بر نوسازی و تامین و تجهیز ماشین‌آلات با فناوری‌های روز در داخل کشور به این صورت که از تولیدکنندگان خارجی در قالب همکاری مشترک استفاده شود، مطرح شد، امیدواریم بتوانیم این دو گام را قوی برداشته و هم در نوسازی و هم در تامین و تجیهز ماشین‌آلات در قالب همکاری مشترک نهایت استفاده برای تحول در صنعت سنگ را ببریم.

فهرست