طلای جهانی ثابت ماند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. طلای جهانی ثابت ماند
طلای جهانی پس از این‌که در معاملات روز قبل از بالاترین رکورد سه ماه و نیم اخیر فاصله گرفت با انتظار سرمایه‌گذاران برای سخنرانی روز جاری رییس جمهور آمریکا و شفافیت بیشتر درباره سیاست اقتصادی وی ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۵۲.۹۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا رکورد ۱۲۶۳.۸۰ دلار صعود کرده بود، اما تا پایان روز در محدوده منفی بسته شد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۳.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۵۰ سنت افزایش یافته و در ۱۲۵۸.۸۰ دلار بسته شده بود.

سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در برابر کنگره هستند که انتظار می‌رود وی در این سخنرانی به تشریح برنامه‌های اقتصادی خود به ویژه کاهش مالیات‌ها بپردازد.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت  INTL FCStone در این باره اظهار کرد: باید دید امشب و پس از سخنرانی ترامپ چه اتفاقی خواهد افتاد، اما انتظار می‌رود هرگونه واکنش به اظهارات وی موقتی باشد. بسیاری از پیشنهادهایی که رییس جمهور آمریکا مطرح کرده است، باید به صورت قانون تصویب شوند و به تایید کنگره نیاز دارند، در حالی که معلوم نیست آیا حمایت کافی از این پیشنهادها وجود دارد یا خیر.

ترامپ روز دوشنبه اظهار کرد پیشنهاد خواهد کرد بودجه دفاعی افزایش پیدا کند اما با صرفه‌جویی در بخش‌های دیگر، این افزایش هزینه را جبران خواهد کرد.

به گفته مایر، احتمال عقب‌نشینی طلا در ۲۴ ساعت آینده وجود دارد، با این همه این فلز ممکن است تا پایان هفته به قیمت بالاتری صعود کند به خصوص اگر اظهارات روز جمعه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا، احتمال افزایش نرخ‌های بهره در نشست مارس بانک مرکزی را کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تاخیر در افزایش نرخ‌های بهره برای دارایی‌های غیرسوده مانند طلا مثبت خواهد بود و دلار را ضعیف‌تر نگه می‌دارد با این همه هنوز برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ‌های بهره در نشست ماه آینده حمایت می‌کند.

طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از ۹ درصد افزایش قیمت داشته و روند افزایشی این فلز ارزشمند، معامله گران بیشتری را به بازار جذب کرده است. کومرس بانک در گزارشی اعلام کرد ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری تحت حمایت طلا هفته گذشته حدود ۱۰ تن افزایش پیدا کرد و از ابتدای فوریه تاکنون بیش از ۶۲ تن افزایش داشته است.

بانک امریکا مریل لینچ پیش بینی کرده است هر اونس طلا تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به ۱۴۰۰ دلار صعود خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۸.۳۱ دلار رسید. این فلز در معاملات روز گذشته به ۱۸.۴۸ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه هفته و نیم اخیر بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری در ۱۰۳۱ دلار ثابت ماند و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییرچندانی نداشت و ۷۸۹.۵۰ دلار معامله شد.

فهرست