محمد رضا نعمت‌زاده

نعمت زاده:منطقه آزاد ماکو محل مناسبی برای اجرای طرحهای صنعتی است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. نعمت زاده:منطقه آزاد ماکو محل مناسبی برای اجرای طرحهای صنعتی است
ارومیه – ایرنا – محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو با توسعه و تامین زیرساخت های مورد نیاز، محلی مناسبی برای اجرای طرحهای صنعتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در جریان سفر به آذربایجان غربی و پس از بازدید از ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: امروز طی بازدیدی که از طرحهای عمرانی منطقه آزاد ماکو انجام شد، شاهد بودیم که منطقه آزاد ماکو در ایجاد زیرساختها در کمترین مدت با موفقیت عمل کرده است.
وی بیان کرد: ایجاد زیر ساختها و رفع موانع توسعه تجارت در مرز بازرگان بسیار مطلوب انجام شده که در این راستا احداث کمربندی، تعریض جاده ها و انبارهای وارداتی و صادراتی نشان از اتخاذ تدابیر و برنامه های مطلوب در منطقه است.
وی تاکید کرد: جا دارد از مدیران منطقه آزاد ماکو برای اجرای این برنامه ها تقدیر شود.
نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه با همفکری می توان برای توسعه صنعت و سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کرد، گفت: همان طور که در قانون و سفارش بزرگان و مقام معظم رهبری آمده، مناطق آزاد باید جایگاهی برای تولید، اشتغال و صادرات باشد.
نعمت زاده اظهار کرد: در این زمینه با مسئولان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت وگو شده و قرار بر این است که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با همکاران ما در وزارت خانه، اجرای طرحهای مناسبی را پیشنهاد کنند.
وی تاکید کرد: از سرمایه گذاران خارجی می خواهیم منطقه آزاد ماکو را که به عنوان محل مناسبی در مسیر جاده اصلی شرق به غرب قرار گرفته است، مد نظر قرار دهند.
وی وجود آب فراوان و خط لوله سراسری گاز را عامل اصلی زیر ساخت های توسعه صنعتی در این منطقه خواند و گفت: با وجود معادن غنی و فراوان می توان زمینه ایجاد طرحهای خوب صادراتی انواع سنگهای مرغوب ایران و منطقه را در این منطقه ایجاد کرد.
نعمت زاده بیان کرد: امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد رونق صنعتی در این منطقه باشیم و این منطقه محلی برای واردات کالاهای مصرفی نباشد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر یک روزه وارد آذربایجان غربی شده و افتتاح طرح محورسازان چی چست در ارومیه برای افتتاح واحد تولیدی نگین سفال عازم شهرستان سلماس شد.
وی در ادامه سفر خود طرح تولیدی آذر کابل خوی و طرح توسعه نساجی خوی را افتتاح کرد و با حضور وی عملیات اجرایی شهرک تخصصی کانی غیرفلزی خوی نیز آغاز شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین برنامه سفر امروز خود در منطقه آزاد ماکو حضور پیدا کرد و از واحدهای صنعتی این منطقه بازدید کرد.

فهرست