پرداخت ۴۷۷ هزار میلیارد تسهیلات بانکی/سهم ۱۱۴ هزاری میلیاردی صنعت

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. پرداخت ۴۷۷ هزار میلیارد تسهیلات بانکی/سهم ۱۱۴ هزاری میلیاردی صنعت
تا پایان بهمن‌ماه شبکه بانکی حدود ۴۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که در مقایسه با ۱۱ ماهه ابتدایی سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از این حکایت دارد که طی ۱۱ ماهه ابتدایی امسال میزان تسهیلاتی که بانک‌ها در مقایسه با دوره مشابه سال قبل پرداخت کردند نزدیک به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. در مجموع ۴۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب هشت میلیون فقره پرداخت شد.

از رقم ۴۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردی تسهیلات پرداخت شده حدود ۶۳.۷ درصد یعنی معادل ۳۰۴ هزار میلیارد تومان به تامین سرمایه در گردش اختصاص پیدا کرده که نسبت به دوره قبل نزدیک به ۸۴ هزار میلیارد تومان رشد نشان می‌دهد.

اما در این بین صنعت و معدن تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که از این رقم مبلغ ۱۱۴ هزار میلیارد یعنی معادل ۸۱.۸ درصد به تامین سرمایه درگردش آن اختصاص پیدا کرده است. در مجموع صنعت و معدن ۳۷.۶ کل ۳۰۴ هزار میلیاردی که برای سرمایه در گردش هزینه شده را دریافت کرده است.

این در حالی است که منابع پرداخت شده به صنعت و معدن برای حدود ۲۹۲ هزار فقره تسهیلات با میانگین پرداختی ۴۸۰ میلیون تومان بوده که بیشترین میانگین پرداختی را دارد. از سوی دیگر در بخش خدمات تعدادی نزدیک به چهار میلیون و ۳۰ هزار تسهیلات پرداخت شده که به‌طور میانگین رقمی حدود ۴۶ میلیون تومان بوده است. همچنین در کشاورزی ۴۱ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات با یک میلیون و ۶۲۲ هزار فقره، مسکن و ساختمان ۴۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد با یک میلیون فقره و بازرگانی ۶۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد با یک میلیون فقره پرداختی وجود دارد.

فهرست