48 هزارمیلیارد ریال تسهیلات نیمه اول امسال به واحدهای صنعتی پرداخت شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. 48 هزارمیلیارد ریال تسهیلات نیمه اول امسال به واحدهای صنعتی پرداخت شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: 48 هزار میلیارد ریال تسهیلات در 6 ماه نخست امسال به واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور پرداخت شد.

 

علی اشرف افخمی شنبه شب در حاشیه همایش مدیران بانک صنعت و معدن سراسر کشور در کاشان در جمع خبرنگاران افزود: 10هزار و 500 میلیارد ریال از این تسهیلات در اختیار 900 واحد صنعتی کوچک و متوسط قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بخشی از این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است، افزود: در مجموع این تسهیلات نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد داشته اما مانند سالهای گذشته روند پرداخت این تسهیلات در نیمه دوم سال رو به افزایش خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: با پرداخت این تسهیلات، افزون بر تثبیت شغلها، 6 هزار و 750 شغل جدید نیز بطور مستقیم در کشور ایجاد شده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین گفت: این بانک یک و نیم میلیارد دلار طی سه سال گذشته در نیروگاه های گازی کشور سرمایه گذاری کرده که تاکنون افزون بر 3 هزار مگاوات آن به شبکه برق کشور متصل شده است.
افخمی از انعقاد قرارداد فاینانس قطار سریع السیر تهران – مشهد با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلار نیز خبر داد و گفت: اجرای این طرح موجب کاهش فاصله تهران – مشهد و صرفه جویی در وقت مردم می شود.
رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن یادآوری کرد: با کمک منابع مالی این بانک هم اکنون 2 نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی هر کدام با سرمایه گذاری 14 میلیون دلار در دست ساخت است.
وی همچنین گفت: با تامین مالی 330 میلیون یورویی بانک صنعت و معدن و همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکنون 9 فروند هواپیما از ایرباس و شرکت ای آر تی وارد کشور شده است .
بانک صنعت و معدن به عنوان بانک توسعه ای در زمینه زیرساختهای کشور هم اکنون با بیش از 60 شعبه در سراسر ایران فعالیت دارد.
همایش یک روزه مدیران شبکه بانک صنعت و معدن با موضوع ارزیابی و پایش عملکرد 6 ماهه و مروری در برنامه آینده روز شنبه در کاشان برگزار شد.

فهرست