احتمال فروش سهمیه‌ای زغال سنگ  

  1. خانه
  2. اخبار
  3. صنعت، معدن و تجارت
  4. احتمال فروش سهمیه‌ای زغال سنگ  

 

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: اگر کسی نتواند زغال‌سنگ داخلی خریداری کند باید نسبت به واردات اقدام کرده و برای زغال سنگ وارداتی چندین برابر قیمت داخلی هزینه پرداخت کند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، سعید صمدی با اشاره به اینکه نیاز کشور در بخش زغال‌سنگ 2 میلیون و 500 هزار  تن در سال است، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان فقط یک میلیون و 700 هزار تن زغال سنگ تولید می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی رغبت تولیدکنندگان به خرید زغال سنگ رونق پیدا کرده است، گفت: همین موضوع عاملی شده تا خریداران کف انبار معادن زغال سنگ را خالی کنند. ه حتی در جلسه اخیر تولیدکنندگان زغال سنگ، بحث سهمیه‌بندی فروش زغال سنگ نیز مطرح شده است چرا که میزان تقاضا بیش از عرضه است.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران تصریح کرد: اگر کسی نتواند زغال‌سنگ داخلی را خریداری کند باید نسبت به واردات اقدام کرده و برای زغال سنگ وارداتی چندین برابر قیمت داخلی هزینه پرداخت کند.

وی با اعلام اینکه در تعامل با مسئولان، قیمت فروش زغال سنگ نیز بهبود پیدا کرده است، گفت: قیمت پایه هر تن زغال سنگ 26.5 درصد شمش فولاد خوزستان است.

صمدی تصریح کرد: نکته قابل تامل اینجاست ذخیره قطعی کشور در بخش زغال‌سنگ 1.2 میلیارد تن است. این در حالی است که ما فقط یک میلیون و 700 هزار تن زغال سنگ تولید می‌کنیم. با توجه به ذخیره بسیار بالای کشور در بخش زغال‌سنگ رسیدن به تولید 3.5 میلیون تومانی بسیار آسان است.

منبع: تسنیم

فهرست