تخفیف ۱۰ درصدی زمین شهرک‌های صنعتی برای دانش‌بنیان‌ها

  1. خانه
  2. اخبار
  3. صنعت، معدن و تجارت
  4. تخفیف ۱۰ درصدی زمین شهرک‌های صنعتی برای دانش‌بنیان‌ها

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی با 10 درصد تخفیف در قیمت زمین همراه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، علی رسولیان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برنامه پیشنهادی خود را در این زمینه، در هیات مدیره تصویب و ابلاغ کرده است که امسال اجرایی خواهد شد.

شناسایی 1215 شرکت تولیدی با ظرفیت دانش‌بنیان شدن

رسولیان از استقرار ۵۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و افزود: هزار و ۲۱۵ واحد و شرکت تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور که دارای ظرفیت دانش‌بنیان شدن هستند، شناسایی شده‌اند. به این شرکت‌ها برای دانش‌بنیان شدن، مشاوره و کمک مالی می‌دهیم و کارگزارانی را برای مشاوره به آن‌ها به کار خواهیم گرفت.

تخفیف ۱۰ درصدی زمین به دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات در شهرک‌های صنعتی با اولویت دانش‌بنیان‌ها خواهد بود، تصریح کرد: ۱۰ درصد تخفیف در واگذاری زمین و حق بهره‌برداری از زمین‌ها برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی خواهیم داد، همچنین اقساط دریافتی از شرکت‌های دانش‌بنیان طولانی‌تر و تا ۴۲ ماه خواهد بود.

رسولیان اضافه کرد: البته در بسته پیشنهادی خود برای تحقق شعار سال، پیشنهاد افزایش تخفیف ۱۰ درصدی حق بهره‌برداری از زمین‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۳۰ درصد را داده‌ایم.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، نیازی به شرکت در مزایده ندارند و زمین با قیمت کارشناسی به آنها داده می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اینکه این برنامه‌ها از ابتدای امسال عملیاتی شده است.

رسولیان یادآور شد: برای شرکت‌هایی که توان مالی کمتری دارند و برای افراد علمی، خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال در نظر داریم حداقل هزار کارگاه در سطح کشور ایجاد کنیم. این کارگاه‌ها از ۱۰۰ تا ۳۰۰ متری و با اولویت دانش بنیان‌ها خواهد بود که تامین مالی آنها نیز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: ۶ شهرک فناوری و ۳۸ مرکز خدمات فناوری کسب و کار داریم و با توافقی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام داده‌ایم، بخش‌های خالی این مراکز را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار خواهیم داد که در استان اصفهان این طرح کلید خورده است.

منبع: خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

فهرست